Negocjacje mają być punktem wyjścia do wprowadzenia darmowych autostrad w Polsce, w tym tych objętych koncesją. Niewykluczone są również zmiany w ustawie o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym – przyznał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Musimy przeprowadzić negocjacje z koncesjonariuszami, bo obowiązuje nas umowa koncesyjna. Nie można z dnia na dzień powiedzieć koncesjonariuszom, by przestali pobierać opłaty – przekazał w czwartek minister Adamczyk.
"Trzeba przeprowadzić negocjacje i na warunkach wynegocjowanych, być może różnych dla różnych odcinków koncesyjnych zmienić zapisy ustawowe. I w drugim kroku zmienić ustawę o autostradach płatnych i krajowym funduszu drogowym, aby można było również, na dzisiaj, na płatnych odcinkach koncesyjnych korzystać z bezpłatnych przejazdów. Dajemy sobie na to rok" – powiedział Adamczyk.
Przeczytaj także
"Mamy nadzieję na pewną niespodziankę. Nie będę szerzej mówił o jednym z odcinków, mam tutaj na myśli autostradę A1, ale to wszystko przed nami. Być może będzie to szybciej aniżeli za rok. Wszystko przed nami" – dodał.
Minister odniósł się także do planów przebudowy autostrady A2. Jak zaznaczył, między Warszawą a Pruszkowem docelowo mają powstać cztery pasy ruchu, a między Pruszkowem a Łodzią trzy pasy, plus pas awaryjny w każdym kierunku. Dodał, że projekt techniczny będzie wykonywany już od jesieni, kiedy rozstrzyga się przetarg i podpisana ma być umowa na projekt techniczny. W opinii Adamczyka, w perspektywie 3-4 lat "powinniśmy mieć przebudowaną całkowicie autostradę A2 między Warszawą a Łodzią".
Szef resortu skomentował także rozbudowę autostrady A4 między Krakowem a Katowicami. Stwierdził, że docelowo ma być ona bezpłatna i wyposażona w trzy lub cztery pasy ruchu w każdym kierunku, uzupełnione o pas awaryjny. Poinformował także, że planowana jest generalna przebudowa na odcinku autostrady A4 między Wrocławiem a Krzyżową. Dodał, że "te decyzje zapadną już niebawem, co do autostrady A4 na wysokości Wrocławia". (PAP)
ra/ skr/