Kilka tysięcy samochodów osobowych i ponad 100 000 samochodów dostawczych zostało w ostatnim tygodniu zgłoszone jako niebezpieczne. Naprawy usterek, mogących mieć wpływ na zdrowie i życie kierowcy, wymagają modele marek Renault, Nissan, Hyundai oraz Fiat i Ford – wynika z komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W przypadku Renault, problem dotyczy niedostatecznego dokręcenia śrub mocujących koła samochodów clio i fluence, które zostały wyprodukowane w okresie od kwietnia do listopada 2015 roku w tureckiej fabryce Bursa. Akcja naprawcza obejmuje 118 egzemplarzy – konieczne jest stawienie się w autoryzowanym serwisie w celu badania mocowania kół i ewentualnego ich dokręcenia.


Mniej niebezpiecznych pojazdów zgłosił do UOKiK Nissan. Sprawa dotyczy 31 sztuk nissana note wyprodukowanego w Wielkiej Brytanii oraz nissana micry, który wyjechał z fabryki w Indiach. Niebezpieczeństwo polega w tych modelach na ryzyku wypadnięcia zapłonu podczas jazdy. Jest to spowodowane częściami elektrycznymi cewki zapłonowej, które mogą doprowadzić do zwarcia. Usterka może również doprowadzić do uszkodzenia bezpiecznika i zatrzymania zasilania przekaźnika układu zapłonowego. To nie pierwsze potknięcie Nissana w ostatnim czasie – pod koniec ubiegłego roku do wymiany wadliwych poduszek firmy Takata zgłoszono prawie 10 000 egzemplarzy nissana note.
Znacznie więcej modeli z niebezpiecznymi usterkami zgłosiła firma Hyundai. Kampania naprawcza dotyczy 3632 sztuk modelu I30 wyprodukowanych w Czechach. Problem dotyczy ryzyka wystąpienia utrudnień w obracaniu kierownicą, w wyniku błędu elektrycznego systemu wspomagania kierownicy.
To nie są jednak rekordowe kampanie naprawcze jakie pojawiły się na polskim rynku od początku roku. Niecały tydzień temu o problemie z tylnymi stabilizatorami, które mogą pękać w trakcie użytkowania, poinformował Ford Polska – do wymiany kwalifikują się 33 egzemplarze. Rekordzistą jest natomiast Fiat, który uruchomił kampanię naprawczą obejmującą ponad 100 000 wyprodukowanych we Włoszech samochodów ducato. Na polskim rynku zarejestrowanych jest obecnie 5595 egzemplarzy kwalifikujących się do akcji naprawczej polegającej na wymianie konektora wyłącznika zapłonu, który może doprowadzić do wyłączenia się oświetlenia wskaźników i wyłączenia systemów elektronicznych (m.in. ABS, poduszki powietrzne).

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Przeczytaj także
Od początku roku, do UOKiK wpłynęły zgłoszenia producentów z rynku motoryzacyjnego o 11560 niebezpiecznych dla kierowców egzemplarzach samochodów. Wcześniej informowaliśmy także o problemach z modelami Volvo i Opla.