Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał wiadomość od polskiego oddziału Nissan Sales CEE o akcji naprawczej nissana note. Usterka wymagająca naprawy związana jest z poduszkami powietrznymi Takata, które przyczyniły się już do wielu kampanii naprawczych innych marek motoryzacyjnych.
W Polsce do naprawy kwalifikują się 9 954 egzemplarze modelu note, które zostały wyprodukowane w Wielkiej Brytanii od 30 sierpnia 2005 r. do 31 grudnia 2011 r. Problem dotyczy pogorszenia gęstości ładunku uruchamiającego urządzenia napełniania poduszki (system Takata SDI – bezdymne urządzenie napełniania poduszki kierowcy).
W razie wypadku, wewnętrzne ciśnienie może przekroczyć normę i spowodować rozerwanie obudowy stwarzając ryzyko uszkodzenia ciała lub życia kierowcy i pasażerów.
Kampania zostanie uruchomiona od stycznia 2016 r., a samochody będą naprawiane w porządku chronologicznym.
Przeczytaj także
W drugiej połowie miesiąca problemy ze swoimi samochodami zgłosiło także Renault Polska oraz British Automotive Polska. W przypadku pierwszego, modele megane, scenic, espace, kadjar, trafic i master z rocznika 2015 r. mogą mieć problem z układem hamulcowym – istnieje ryzyko pęknięcia tarczy napędzającej wałek pompy próżniowej wspomagania układu hamulcowego.
Kampanią naprawczą objęte są 42 samochody. W przypadku British Automotive, konieczny jest montaż dodatkowego wspornika w 22 egzemplarzach modeli range rover evoque i discovery sport.
Mateusz Gawin

























































