Spóła PGE Obrót podpisała list intencyjny z Microsoft w sprawie pilotażowych projektów zastosowania sztucznej inteligencji w obsłudze klienta - poinformowała PGE Obrót. Kolejnym krokiem będzie m.in. wdrożenie rozwiązań na większą skalę - dodała.


Jak podała PGE w komunikacie, współpraca obu firm skoncentruje się na realizacji kilku projektów pilotażowych, które pozwolą potwierdzić możliwości oraz skalę zastosowania sztucznej inteligencji w takich obszarach jak: obsługa i rozliczenia klienta, wsparcie sprzedaży, obsługa procesów posprzedażowych i reklamacji. Spółki wskazały, że kolejnym krokiem będzie komercjalizacja wypracowanych rozwiązań i wdrożenie ich na większą skalę.
PGE Obrót zwróciła uwagę, że współpraca z firmą Microsoft, specjalizującą się m.in. w rozwiązaniach z zakresu AI, ma pomóc spółce zwiększyć efektywność procesów obsługi i sprzedaży.
"Sztuczna inteligencja staje się kluczowym narzędziem, które pozwala szybciej rozwijać się na dynamicznym rynku. (...) To nie tylko usprawnienie procesów, ale także konsekwentne podnoszenie jakości obsługi. Dlatego testujemy i wdrażamy nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wspierają te działania" – poinformował prezes PGE Obrót Sebastian Janda.
Dyrektor Segmentu Enterprise w Microsoft Tomasz Dreslerski zaznaczył, że cyfrowa transformacja sektora energetycznego przyspiesza. "Współpraca z PGE Obrót pozwoli nam wspólnie eksplorować potencjał sztucznej inteligencji w sektorze energetycznym" - wskazał.
PGE Obrót, spółka z Grupy PGE, obsługuje prawie 6 mln odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji, jednostek samorządu terytorialnego i gospodarstw domowych.
Microsoft tworzy platformy i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Microsoft Corporation powstał w 1975 r. w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. (PAP)
ab/ pad/