Recenzja Bankier.pl: Konto Skarbonkowe Getin Banku

analityk Bankier.pl
W pierwszym odcinku cyklu Recenzja Bankier.pl bierzemy pod lupę Konto Skarbonkowe Getin Online. Rachunek jest darmowym kontem osobistym z dołączonym programem premiowym. Za wykonywanie wybranych operacji klient dostaje od banku pieniądze.

Konto Skarbonkowe jest prowadzone przez internetowy oddział Getin Banku - Getin Online. Jest to klasyczny bezpłatny rachunek osobisty, skierowany do osób preferujących elektroniczne kanały obsługi. W ograniczonym zakresie można z niego korzystać w oddziałach Getin Banku (tylko wpłaty gotówki).

Podstawowe prowizje
  • 0 zł za otwarcie i prowadzenie konta,
  • 0 zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce,
  • 0 zł za wydanie i prowadzenie karty płatniczej,
  • 0 zł za wszystkie przelewy przez internet,
  • 0 zł za wpłaty w oddziałach Getin Banku.

Rachunek zakłada się zdalnie - wypełniając wniosek na stronie internetowej. Po wpisaniu danych klient dostaje e-mailem login pozwalający zalogować się do konta. Hasło wysyłane jest SMS-em na podany we wniosku numer telefonu. Do czasu przybycia kuriera z umową ramową można rozejrzeć się po systemie transakcyjnym.

Bankowość internetowa Konta Skarbonkowego


Do konta logujemy się w standardowy sposób, spotykany w wielu systemach bankowości internetowej - wpisując numeryczny login i hasło maskowane. Wszelkie transakcje dokonywane na rachunku zatwierdzane są kodami SMS przesyłanymi na zarejestrowany numer klienta.

Layout systemu transakcyjnego jest czytelny, utrzymany w kolorystyce biało-zielonej. Zwracają uwagę duże przyciski do wybierania zakładek w menu głównym. To zabieg mający na celu dostosowanie standardowego systemu bankowości internetowej do urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe, np. tabletów czy telefonów. Po systemie transakcyjnym można wygodnie i bez większych trudności poruszać się z poziomu telefonu komórkowego z dużym wyświetlaczem. Niemniej samo logowanie się do konta i wpisywanie hasła maskowanego nie jest wygodne.


System transakcyjny Getinonline dostosowany do urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe

Poruszanie się po systemie transakcyjnym Getin Online nie powinno sprawiać problemów nawet początkującym użytkownikom. Po wybraniu odpowiedniej zakładki prezentowane jest podsumowanie posiadanych przez klienta produktów z danej kategorii. Ciekawym zabiegiem jest prezentowanie stanu i struktury oszczędności na wykresie kołowym.

Na tle innych systemów bankowości internetowej zwraca uwagę dostęp do wyznaczonego opiekuna. Każdemu klientowi Getin Online przypisany jest stały opiekun – jego dane znajdują się w oknie po prawej tronie panelu transakcyjnego. Wprowadzenie takiego rozwiązania daje klientowi namiastkę obsługi prywatnej. W naszym przypadku po wpisaniu zapytania konsultant oddzwonił jeszcze tego samego dnia i udzielił wyczerpującej odpowiedzi.


System transakcyjny Getinonline


Bankowość internetowa działa sprawnie, aczkolwiek salda produktów nie są aktualizowane w czasie rzeczywistym – pojawia się niewielkie opóźnienie. Przykładowo: po zleceniu przelewu z ROR-u na konto oszczędnościowe środki nie pojawiają się na koncie natychmiast, ale po kilku minutach (w tym czasie przelew jest „w trakcie realizacji”). Dodatkowo w weekend nie jest aktualizowane na bieżąco saldo odsetek na koncie oszczędnościowym. Prawidłowa wartość pojawia się dopiero w poniedziałek.

Zastrzeżenia można mieć także do szybkości działania systemu, który reaguje kilkusekundowym opóźnieniem na niektóre polecenia. Z opóźnieniem działa także zmiana limitów kartowych. Mimo że dyspozycję można zlecić online i w systemie natychmiast prezentowane są nowe limity, jednak w praktyce zaczynają one działać dopiero po 24 godzinach. Są to jednak niewielkie mankamenty, które nie powinny sprawiać trudności przy codziennym korzystaniu z rachunku.

W systemie brakuje kilku podstawowych funkcji. Konto Skarbonkowe nie daje możliwości skorzystania z debetu w rachunku osobistym. W tym przypadku alternatywą może być jedynie karta kredytowa, ale oznacza to konieczność noszenia dwóch plastików w portfelu. Z poziomu systemu nie można także zasilić salda telefonu komórkowego. Brakuje także sprawnie działającego systemu szybkich przelewów pay-by-link. Co prawda w sklepach internetowych jest opcja Płacę z Getin Bank, ale przelew nie jest generowany automatycznie – klient musi samemu wypełnić wszystkie pola. W koncie nie ma powiadomień SMS. System nie umożliwia także zakupu jednostek funduszy, dostępu do subkont walutowych czy biura maklerskiego, aczkolwiek nie dla wszystkich będzie to mankamentem.

Subkonto Skarbonkowe i system premiowy


Integralną częścią ROR-u jest subkonto Skarbonkowe. Jest to rachunek, na który wpływają złotówki za wybrane operacje. Konto oznaczone jest w systemie ikoną świnki-skarbonki. Klient zarabia według następującego schematu:
  • 1 zł za transakcję kartą płatniczą powyżej 100 zł,
  • 1 zł za transakcję kartą kredytową powyżej 100 zł,
  • 1 zł za założenie każdej lokaty,
  • 1 zł za wpłynięcie pensji,
  • 1 zł za spłatę karty kredytowej

Premia naliczana jest na koniec miesiąca. By program lojalnościowy zadziałał, bank wymaga od klienta, aby dokonał trzech operacji bezgotówkowych kartą płatniczą wydaną do konta. Program bonusowy stanowi mocny atut oferty, i wyróżnia konto na tle konkurencyjnych propozycji. Aktywnie korzystając z rachunku, można zarobić nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie.

Drugim rachunkiem, który może być podpięty do ROR-u, jest Konto Oszczędnościowe. Kapitalizacja odsetek następuje codziennie, a aktualne oprocentowanie wynosi 4 proc., co plasuje rachunek w rynkowej czołówce. Pierwszy przelew z konta w miesiącu jest bezpłatny, każdy kolejny kosztuje 4,99 zł (na własny rachunek).

Karta debetowa



Karta Debit MasterCard wydana do Konta Skarbonkowego
Mocnym atutem oferty jest również karta debetowa Debit MasterCard wydana do rachunku osobistego. Bank nie pobiera opłaty ani za wydanie plastiku, ani za jego obsługę. Karta daje dostęp do wszystkich bankomatów w kraju bez prowizji, niezależnie od wypłacanej kwoty i liczby operacji.

Karta obsługuje technologię payPass. Oprócz klasycznych płatności w terminalach POS kartą można płacić zbliżeniowo. Transakcji do kwoty 50 zł nie trzeba potwierdzać kodem PIN. Karta daje także możliwość opłacania transakcji internetowych i telefonicznych. Za każdą transakcję bezgotówkową powyżej 100 zł wykonaną kartą bank płaci 1 zł.

Konto Skarbonkowe Getin Banku w skrócie


Konto Skarbonkowe jest propozycją dla klientów, którzy preferują elektroniczne kanały dostępu i telefoniczny kontakt z konsultantem. System bankowości internetowej daje dostęp do podstawowych funkcji i umożliwia zarządzanie produktami z Getin Online. Brakuje mu jednak kilku podstawowych narzędzi – na przykład debetu czy w pełni zautomatyzowanych przelewów pay-by-link. Mocnymi atutami konta są program premiowy i karta debetowa.

Konto Skarbonkowe - wady i zatety
Zalety:
  • brak opłat za konto i kartę
  • program premiowy Skarbonka
  • wielofunkcyjna karta debetowa z bezpłatnymi bankomatami
  • dedykowany konsultant
  • możliwość zarządzania produktami oszczędnościowymi online
  • wygodna obsługa panelu transakcyjnego na urządzeniach dotykowych
Wady:
  • system internetowy działa z opóźnieniem
  • brak debetu
  • brak automatycznego formularza w przelewach pay-by-link
  • brak powiadomień SMS
  • brak możliwości wypłacania środków w oddziałach Getin Banku


Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl
Kontakt: w.boczon@bankier.pl


Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~au

Mają problemy już na etapie podpisania dokumentów. Żadnych placówek a kurier umowy nie dowozi w pn-pt po 15:00 ani w soboty. Infolinia - jak już ktoś zauważył - też kuleje, co chwila proszą żeby czekać a sugestii rozwiązującej problem i tak nie mają. Bank chyba tylko dla wytrwałych i cierpliwych.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Irmina

konto spoko tylko opóżnione czasem no i brak zasilenia telefonu :( dla mnie na 4 :)

! Odpowiedz
0 0 ~Ewa

Witam. Mam pytanie. Wzięliśmy z mężem kredyt hipoteczny (jedyny bank, w którym mogliśmy to zrobić to właśnie Getin) i do tego kredytu mają nam założyć konto skarbonkowe. Dotychczas mięliśmy wspólne w mBanku, ale zastanawiamy się, czy nie zamknąć go całkowicie w takim wypadku. Jednak nigdzie nie widzę wzmianki o tym, czy to konto Skarbonka może mieć 2 posiadaczy? Czy ewentualnie dwie karty i upoważnienie do zarządzania środkami? Jak to wygląda - orientuje się ktoś? Ja wychowuję dziecko (niedługo dwójkę) i nie pracuję(urlop wychowawczy), dlatego zależy nam na tym, żebym mogła swobodnie dysponować pieniędzmi z konta męża(bo on zarabia a ja wydaję - jakkolwiek to brzmi :P). Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~jarek

konto skarbonka nie może być wspólne.

! Odpowiedz
0 0 ~Aneta

ja dowieadywałam sie już w tej sprawie. Takiej możliwości nie mają.

! Odpowiedz
0 0 ~BArth

Ja mam konto Skarbonkowe od roku, czyli od momentu pojawienia się oferty. I tak nasuwa się konkluzja: "coś za coś". Duży plus to bardzo konkurencyjne oprocentowanie i wszystko za free i to jest to, na co zwracałem uwagę. Płaciłem kartą poza Europą bez problemu. Minus to oczywiście "mułowaty" system i o podobnej cesze infolinia. Bezcenne dla mnie jest to, że bank ma polski kapitał i nie nabijam kiesy "bankom matkom". Pozdrawiam!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Kamil

Na kartę debetową czekam już 2 miesiąc ,infolinia to kpina , 3 tygodnie czekałem na kuriera z umową ;/ zakładam konto w innym banku.

! Odpowiedz
0 0 ~kienam

Ja mam tam konto i teraz załuje ze w ogole je zalozylem trzymam je obecnie tylko dlatego ze mam troche kasy na lokatach, jesli chodzi o call cem\nter to istna porazka kiedys mi zalezalo sie połaczyc to czekalem ok 30 min i sie nie dodzwonilem, jak zostawilem kontakt niby do mojego opiekuna to sie w ogole nie odezwal jesli chcesz sie denerwowac ze klienta po zalozeniu maja gdzies to zdecydowanie POLECAM. Pozdrawiam

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Hater

Niegdy więcej tego banku dla przyszczatych. Infolinia to kpina, średni czas oczekiwania 15minut na linii. Konsultanci to same pryszczate studenciaki co to nic nie wiedzą i co chwila się konsultują z kimś, a ostatecznie i tak wprowadzają w błąd. Absolutnie żenujący back office tego banku. Napewno nie nadaje się jako podstawowe konto. Jestem w trakcie składania rezygnacji z ich usług (poczekam pewnie ze 2-3 miesiące).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Wierzbno

Ile Ci zapłaciła konkurencja za tego gniota :) ?

! Odpowiedz