REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Ranking lokat Bankier.pl 3M – marzec 2015

Wojciech Boczoń2015-03-10 06:00analityk Bankier.pl
publikacja
2015-03-10 06:00

Podczas ostatniego posiedzenia Rada Polityki Pieniężnej obcięła stopy procentowe Narodowego Banku Polskiego o 0,50 pkt proc. do poziomu 1,5 proc. Lada moment oprocentowanie bankowych lokat zacznie topnieć. Wciąż jednak można znaleźć depozyty, które przynoszą 3,5 proc. zysku.

Ranking lokat Bankier.pl 3M – marzec 2015
Ranking lokat Bankier.pl 3M – marzec 2015
fot. thetaXstock / / thetaXstock

Na obniżkę oprocentowania stopy referencyjnej NBP część banków zareagowała błyskawicznie. Oprocentowanie obcięły m.in. PKO BP, mBank, Alior Bank, Getin Bank czy eurobank. Można oczekiwać, że to dopiero początek większych zmian w cennikach banków. Stopa podstawowa NBP wynosi dziś 1,5 proc. i jest to najniższy poziom w historii. Każdy bank, który płaci więcej niż 1,5 proc. na lokacie, teoretycznie dopłaca do takiego depozytu.

W najnowszym rankingu lokat Bankier.pl prześwietlamy lokaty kwartalne, które można założyć bez dodatkowych warunków. Są to depozyty dostępne dla każdego klienta, bez dodatkowych ograniczeń. By skorzystać z oferty, nie trzeba zakładać konta osobistego czy przelewać nowych środków. Tradycyjnie zestawienie przygotowaliśmy dla trzech kwot: 1000 zł, 10.000 zł i 30.000 zł.

Najlepsze lokaty 3M dla kwoty 1000 zł - bez dodatkowych warunków dla klienta

Lp.

Bank

Lokata

Oprocentowanie

Odsetki

1

Bank Smart

Smart Lokata

3,50%

7,14 zł

BIZ Bank

Lokata BIZ Spinająca

3,50%

7,14 zł

2

Getin Bank

Twoja Lokata III

3,10%

6,32 zł

Open Online

e-Lokata Prosty Zysk

3,10%

6,32 zł

3

Meritum Bank

Lokata internetowa

2,90%

5,92 zł

4

Idea Bank

Lokata Stabilna

2,80%

5,71 zł

5

Getin Online

Lokata Party

2,75%

5,61 zł

Źródło: Bankier.pl

sprawdź pozostałe lokaty w zestawieniu »

Pierwsze miejsce na podium zajmują depozyty Banku Smart i BIZ Banku, które przynoszą 3,5 proc. zysku. Jest to powrót z trzeciej pozycji na pozycję lidera. Drugie miejsce należy do Twojej Lokaty III od Getin Banku i e-Lokaty Prosty Zysk od Open Online, które oferują zysk na poziomie 3,1 proc.

Na rynku znajdziemy lepiej oprocentowane lokaty 3M, ale są to oferty dostępne dla wybranych klientów. Lokaty na 4 proc. dla nowych klientów mają Idea Bank, mBank, BGŻ Optima i Bank Smart. Meritum Bank oferuje Bilokatę na 4 proc. – depozyt dostępny tylko w pakiecie z lokatą 12M na 2,3 proc. Klienci aktywnie używający ROR, mogą podwyższyć oprocentowanie Twojej Lokaty III od Getin Banku do 3,6 proc. Posiadacze konta osobistego w BIZ Banku też mogą założyć lepiej oprocentowaną lokatę – na 3,6 proc.

Zobacz najlepsze lokaty 3M dla kwoty 10.000 zł - bez dodatkowych warunków dla klienta

Ranking najlepszych lokat dla kwoty 10.000 zł, które można założyć bez dodatkowych warunków, prezentuje się analogicznie jak w przypadku lokat dla kwoty 1000 zł.  Najwyżej oprocentowane depozyty proponują BIZ Bank i Bank Smart.

Deponując na nich 10.000 zł, na kwartał można zarobić 71,45 zł już po potrąceniu podatku Belki. Drugie miejsce zajmują lokaty Open Online i Getin Banku. Tu zysk wyniesie 63,29 zł.

Najlepsze lokaty 3M dla kwoty 10.000 zł - bez dodatkowych warunków dla klienta

Lp.

Bank

Lokata

Oprocentowanie

Odsetki

1

Bank Smart

Smart Lokata

3,50%

71,45 zł

BIZ Bank

Lokata BIZ Spinająca

3,50%

71,45 zł

2

Getin Bank

Twoja Lokata III

3,10%

63,29 zł

Open Online

e-Lokata Prosty Zysk

3,10%

63,29 zł

3

Meritum Bank

Lokata internetowa

2,90%

59,21 zł

4

Idea Bank

Lokata Stabilna

2,80%

57,17 zł

5

Getin Online

Lokata Party

2,75%

56,15 zł

Źródło: Bankier.pl

sprawdź pozostałe lokaty w zestawieniu »

Pozostałe banki oferują odsetki niższe niż 3 proc. W Meritum Banku na lokacie oprocentowanej stawką 2,9 proc. zarobimy w ciągu trzech miesięcy 59,21 zł. Niewiele niższy zysk przyniosą lokaty Idea Banku i Getin Online.

Zobacz najlepsze lokaty 3M dla kwoty 30.000 zł - bez dodatkowych warunków dla klienta

Oprocentowanie lokat kwartalnych zakładanych na kwotę 30.000 zł wygląda tak samo, jak w przypadku poprzednich zestawień. Najlepsze depozyt mają BIZ Bank i Bank Smart, drugie miejsce zajmują Open Online i Getin Bank.


Najlepsze lokaty 3M dla kwoty 30.000 zł - bez dodatkowych warunków dla klienta

Lp.

Bank

Lokata

Oprocentowanie

Odsetki

1

Bank Smart

Smart Lokata

3,50%

214,37 zł

BIZ Bank

Lokata BIZ Spinająca

3,50%

214,37 zł

2

Getin Bank

Twoja Lokata III

3,10%

189,87 zł

Open Online

e-Lokata Prosty Zysk

3,10%

189,87 zł

3

Meritum Bank

Lokata internetowa

2,90%

177,62 zł

4

Idea Bank

Lokata Stabilna

2,80%

171,50 zł

5

Getin Online

Lokata Party

2,75%

168,44 zł

Źródło: Bankier.pl

sprawdź pozostałe lokaty w zestawieniu »

Oprocentowanie sięgające 3-4 proc. nie będzie możliwe do utrzymania na dłuższą metę. Lada moment banki zaczną obniżać stawki, więc prawdopodobnie są to oferty „last minute”. Jeśli dziś założymy lokatę o oprocentowaniu stałym, mamy gwarancję, że bank utrzyma taką stawkę do końca okresu umownego.

Nie jesteś zadowolony z oprocentowania lokat? Sprawdź ofertę kont oszczędnościowych

Publikacja zawiera linki afiliacyjne.
Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (15)

dodaj komentarz
~Polak
To gdzie pomnażac?! mieszkania kupować? Za 350000zl gdzie są najdrosze w europie! A może euro kupić po4,15 a może nowych samsungów s6 w hurcie kupić i sprzedawać po 3200zl albo w fundusze w płacić i dostane iphona 6 ha ha ha że by zarobić to co trzeba zrobić Amber Gold nieczynne
~AnatolzJerozolimy
chcecie wiedzieć co myśli stary żyd z izraela? lokata?chcesz mi dać pieniądze na marny procent? polaku ,goju kup garnitur ,idz na kurs języka, wyskocz na dobry obiad do restauracji, poznaj nowych ludzi, zapisz się do jakiegoś society. z tego jest zysk.z lokaty w smutnym banku na rogu dostaniesz ochłap.no chyba że lubisz ochłapy
~tomtom
Przecież nikt nikomu nie każe trzymać pieniędzy na lokatach. Dla mnie lokata to żaden ze sposobów pomnażania pieniędzy. Lokata bardziej pełni funkcję takiego "przystanku" służącego do spokojnego gromadzenia kapitału, a nie pomnażaniu kapitału, lekki % powoduje jedynie lekką ochronę wartości kapitału. Inflacja natomiast Przecież nikt nikomu nie każe trzymać pieniędzy na lokatach. Dla mnie lokata to żaden ze sposobów pomnażania pieniędzy. Lokata bardziej pełni funkcję takiego "przystanku" służącego do spokojnego gromadzenia kapitału, a nie pomnażaniu kapitału, lekki % powoduje jedynie lekką ochronę wartości kapitału. Inflacja natomiast motywuje ludzi do tego by tracące na wartości pieniądze ludzie trzymali w bankach. Wtedy banki mogą udzielać pożyczek i kredytów. W przypadku gdy nie będzie inflacji, a np. będzie deflacja ludzie stracą motywację do trzymania pieniędzy w bankach lub wejdą w bardziej ryzykowne produkty finansowe z wyższą stopą zwrotu: giełda, forex, zakupy inwestycyjne etc. Lokaty 0% mają spowodować, że ludzie będą wrzucali więcej pieniędzy na rynek, zwiększy się obieg pieniądza w gospodarce, niby większe zakupy mają spowodować wzrost gospodarczy etc. Moim zdaniem nie tędy droga. Sama konsumpcja nie wystarczy by pobudzić gospodarkę. Należy zachęcić ludzi do inwestowania, zakładania firm, a dopiero później konsumpcja.
~kusian
Lokaty od dawna nie mają sensu, ale z drugiej strony np. waluty to ryzyko. Gdybym miał teraz kasę to bym pewnie wchodził w JARTOM, najlepiej w biurowce, ale wiadomo jak jest. Banki mogą mieć spore problemy ze środkami...
~jaas_kowalski
Tak z innej beczki, choć też o procentach...czy można obliczyć jaki będzie WIBOR przy inflacji 2,5%? Mam kredyt i zastanawiam się, ile to by wyniosło...
~cz
Stawkę WIBOR ustalają banki, tego nie można wcześniej policzyć. Można jedynie przypuszczać, że będzie pewnie ok lub nieco poniżej 2% (o ile Rada Polityki Pieniężnej nie podniesie stóp%)
~Jacoool
Bez sens, są te "lokaty". To nie jest sposób na zarabianie pasywne... hmmm, biorąc kredyt oddajesz bankowi około 30% więcej niż pożyczona kwota.... Jak dla mnie lokata, to tylko obrona przed "utratą wartości pieniądza". Zresztą z lokat s ą tak małe kwoty, że czasem lepiej jest trzymać kasę w "skarpecie".Bez sens, są te "lokaty". To nie jest sposób na zarabianie pasywne... hmmm, biorąc kredyt oddajesz bankowi około 30% więcej niż pożyczona kwota.... Jak dla mnie lokata, to tylko obrona przed "utratą wartości pieniądza". Zresztą z lokat s ą tak małe kwoty, że czasem lepiej jest trzymać kasę w "skarpecie".(A OD TYCH ODSETEK TRZEBA JESZCZE ZAPŁACIĆ 19% PODATKU OD ZYSKU BU HA HA HA) LOkata miałaby sens gdybyśmy zarabiali NA NIEJ np. z 9-12% w skali roku.
~mhm
Tak, masz rację: „lokata, to tylko obrona przed utratą wartości pieniądza”. Nie jest to sposób na zarabianie — uczciwy człowiek zarabia pracując, cwaniacy mogą się bawić w ryzykowne inwestycje (sam jestem takim cwaniakiem, ale gram niewielkimi kwotami, traktuję to jako zyskowną zabawę).
Nawet zakładajac, że oficjalny ujemny CPI
Tak, masz rację: „lokata, to tylko obrona przed utratą wartości pieniądza”. Nie jest to sposób na zarabianie — uczciwy człowiek zarabia pracując, cwaniacy mogą się bawić w ryzykowne inwestycje (sam jestem takim cwaniakiem, ale gram niewielkimi kwotami, traktuję to jako zyskowną zabawę).
Nawet zakładajac, że oficjalny ujemny CPI to „ściema”, to odsetki netto rzędu 2,8% zabezpieczają cię przed utratą wartości realnej.
Albo inaczej: już przy kilku tysiącach złotych na lokacie masz po roku kilkaset złotych, których nie miałbyś trzymając te oszczędności w skarpecie. Przy kilkudziesięciu czy kilkuset tysiącach nawet tak niskie odsetki są już całkiem wyczuwalne.
Wybór należy do ciebie. Ale za 20 lat nie płacz, że nie masz na jedzenie! (por. mój komentarz pod http://www.bankier.pl/wiadomosc/TNS-ponad-polowa-Polakow-uwaza-ze-strajki-sa-sluszne-3302437.html)
~bankierowiec
Jak można się podniecać dzisiaj 2,5% czy 3% na lokacie? Jak widzę poszukiwaczy %, którzy za 0,1% potrafią tydzień łazić od banku do banku z 10 czy 20 tysiącami w kieszeni to pusty śmiech mnie ogarnia. Dziś nie warto wpłacać na lokaty, ludzie weźcie kalkulatowy w dłoń i wysilcie się trochę, żeby policzyć, ile z tych 2,5% będziecie mieli...
~Term
Cel inflacyjny NBP to 2,5% więc raczej dużo nie będzie ...... ale zaraz dostaniemy po 20 łapek w górę, że obrażamy najmądrzejszych specjalistów od finansów, którzy wiedzą, że tylko lokaty dają dziś "zarobić"

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki