REKLAMA

WIELKANOCWiniary czy Kielecki? Wzrost cen majonezu nie zwala z nóg jak rok temu

2024-03-29 06:00
publikacja
2024-03-29 06:00

Jak Wielkanoc, to musi być i majonez. Spór o to, czy lepszy jest Winiary, czy Kielecki wydaje się nie do rozstrzygnięcia. Pocieszające jest to, że ceny nie wzrosły tak mocno jak rok temu.

Winiary czy Kielecki? Wzrost cen majonezu nie zwala z nóg jak rok temu
Winiary czy Kielecki? Wzrost cen majonezu nie zwala z nóg jak rok temu
fot. KWS / / Bankier.pl

Majonez jest nieodłącznym elementem świąt Wielkanocnych, dlatego też stał się przedmiotem badań ekspertów z aplikacji PanParagon. O ile procent wrasta zainteresowanie majonezem w okresie wielkanocnym? Jak w ostatnim roku zmieniła się jego cena? Analizie poddano nasze paragony.

Ubiegłoroczne święta cechował horrendalny wzrost cen majonezu, średnie ceny bez podziału na marki, poszły bowiem w górę od 30 do nawet 40 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. W tym roku dane są jednak lepsze - jak pokazują dane z dowodów zakupu, wzrost cen nie jest drastyczny. Co ciekawe, wśród analizowanych artykułów jedna pozycja jest zaskakująco stabilna.

Chodzi o majonez o pojemności 700 ml, który na początku 2023 roku kosztował 13 zł 38 gr, natomiast w tym samym okresie w tym roku jego cena zmalał o jeden grosz. To spora niespodzianka po paru latach ciągle rosnących cen. Najmocniej wzrosły ceny majonezu w najmniejszych słoikach w granicach 400-410 ml - srednia cena w ostatnim roku wzrosła 6,4 proc., co daje najwyższą podwyżkę tej kategorii artykułów.

PanParagon

- Jak widać, wzrosty w cenach są widoczne, jednak nie tak wyraziste, jak w latach ubiegłych. Można więc powiedzieć, że tempo wzrostu cen majonezu w tym roku wyhamowało - zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. 

Co ciekawe, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad... dwukrotnie - wynika z danych z aplikacji PanParagon. W zwykłym tygodniu produkt ten pojawiał się na 2,13 proc. paragonów z kategorii "jedzenie", natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,65 proc. dowodów zakupu.

Od lat trwa spór o to, który majonez jest najlepszy. O palmę pierwszeństwa walczy majonez Winiary oraz Kielecki. Okazuje się, że w 2023 roku, z tych dwóch marek, częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem 61 proc. zdeklasował swoją największą konkurencję. Majonez Kielecki obecny był natomiast na pozostałych 39 proc. paragonów - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. 

PanParagon

Oprac. JM

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
_xyz
Tylko Kielecki. Winiary to przepis szwajcarskich chemików.
kjx
Winiary to Nestle a Nestle to działacz na rynku roSSyjskim.
miketheripper
A gdzie ten madero z biedronki i home food ze stokrotki?
miketheripper
Autor pokazał co wie na temat Polski he he
knl111
Jeszcze Lidl ma jakąś swoją markę.
miketheripper odpowiada knl111
Na lidla mnie nie stać.

Powiązane: Żywność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki