Spółka zależna OT Logistics - OT Port Świnoujście - zawarła z Pol Invest Projects umowę na rozbudowę części terminala poprzez zaprojektowanie i wybudowanie kompletnej linii technologicznej odpowiedzialnej za transport ładunków pomiędzy magazynem i nabrzeżem. Koszt realizacji inwestycji to ok. 40 mln zł - podano w komunikacie.


Szacunkowy termin zakończenia inwestycji przewidywany jest na drugą połowę 2025 r.
W komunikacie wskazano, że wybudowanie linii doprowadzi do prawie 4-krotnego zwiększenia zdolności przeładunkowych produktów agro w porcie w Świnoujściu.
Dodano, że umowa przyczyni się do przekształcenia OTPŚ w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany.
"Obserwujemy wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro, który będzie impulsem do rozwoju polskich terminali w najbliższych latach. Odnotowujemy zwiększony popyt na przeładunki produktów tego segmentu i dostosowujemy nasze zdolności przeładunkowe i magazynowe, tak by móc go obsłużyć. Trend spowodowany jest z jednej strony wzrostem produkcji krajowej co przy równoczesnym spadku konsumpcji wewnętrznej powoduje konieczność skierowania nadwyżki na rynki zagraniczne - a z drugiej zwiększaniem się wolumenów tranzytu zboża z Ukrainy, który musi zostać obsłużony m.in. przez polskie porty" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes OT Logistics, Kamil Jedynak. (PAP Biznes)
mcb/ gor/




















































