Klienci Credit Agricole mają problemy z dostępem systemu bankowości elektronicznej. To konsekwencja prowadzonych w weekend prac technicznych w tym banku. Jak poinformował nas Bank, problemy mogą przedłużyć się do wtorku.


Przed weekendem informowaliśmy, że w Credit Agricole planowana jest przerwa techniczna. "Nie będzie możliwy dostęp do rachunków kont, kredytów i kart kredytowych za pośrednictwem serwisu internetowego CA24, serwisu mobilnego CA24, serwisu telefonicznego CA24 oraz automatycznego serwisu IVR w następujących terminach:
- 15/16 lipca 2016 r. od godz. 22:00 do godz. 02:00
- 16/17 lipca 2016 r. od godz. 22:00 do godz. 14:00
- 17/18 lipca 2016 r. od godz. 22:00 do godz. 06:00"
– pisaliśmy w piątkowej wiadomości. Jak się okazało, przerwa w dostępie do systemu bankowości internetowej przedłuża się - klienci banku jeszcze w poniedziałek przed południem zgłaszali utrudnienia w dostępie do swoich środków. Sygnał na ten temat otrzymaliśmy również od czytelników Bankier.pl piszących na adres alert@bankier.pl.
Bank przyznaje się do utrudnień, tłumacząc, że prowadzi "prace stabilizacyjne po weekendowym wdrożeniu". Na profilu w portalu społecznościowym Facebook około godziny 11:00 zamieścił wiadomość następującej treści: "Informujemy, że nadal mogą występować chwilowe trudności w dostępie do serwisu internetowego CA24 oraz serwisu mobilnego CA24. Prowadzimy prace stabilizacyjne po weekendowym wdrożeniu. Przepraszamy!". Komentarze z oficjalnego profilu banku licznie pojawiają się też w dyskusji ze zniecierpliwionymi klientami.
Powiadomienie o utrudnieniach w dostępie do bankowości internetowej ("Aktualnie mogą występować utrudnienia w korzystaniu z serwisów bankowości elektronicznej CA24. Przepraszamy za utrudnienia") klienci banku usłyszą również, łącząc się z infolinią banku. Mimo 10-minutowego czasu oczekiwania, nie udało nam się skontaktować z konsultantem infolinii banku.
Aktualizacja, godz. 13:00
W mediach społecznościowych przybywa krytycznych opinii klientów na temat przedłużających się prac utrudnień w dostępie do środków. Próbując uspokoić nastroje, bank opublikował na Facebooku dodatkowe wyjaśnienie dotyczące weekendowych i dzisiejszych problemów. "Raz jeszcze przepraszamy za wszystkie trudności. Niestety nie przewidzieliśmy, że prace będą się przedłużać. Wgrywaliśmy aktualizacje różnych systemów, wprowadzaliśmy także zmiany w e-banku i aplikacji mobilnej. Prace modernizacyjne przeprowadzamy, żeby dawać Wam – naszym klientom – nowoczesne i bezpieczne rozwiązania. Czasem zbyt dużo zmian wdrażanych jednocześnie powoduje, że systemy działają na tyle wolniej, że nie zdążymy ich zakończyć w zakładanym czasie. W weekendy robicie najmniej transakcji, dlatego prace modernizacyjne prowadzimy w godzinach nocnych i w dni wolne. Liczymy na Waszą wyrozumiałość" – czytamy w informacji.
W odpowiedzi na pytania klientów o to w jaki sposób wykonać pilny przelew, bank zaleca: "Jeśli musisz wykonać przelew, możesz to zrobić przez serwis telefoniczny (801 33 00 00, z komórek +48 71 35 49 009), pamiętaj tylko o telekodzie."
Aktualizacja, godz. 17:00
W wyjaśnieniu przesłanym do Redakcji Bankier.pl Bank informuje o powodach trwających problemów i podaje, że mogą one przedłużyć się aż do wtorku: – W weekend prowadziliśmy prace modernizacyjne systemów (update systemów) oraz wgrywaliśmy zmiany w e-banku i aplikacji mobilnej (e-bank: m.in. umożliwienie zakupu Ubezpieczenia Pakiet Turystyczny - opcja dostępna niebawem), zmiany w opcjach ustawień, aplikacja mobilna: m.in. opcja przekierowania do formularza zakupu Ubezpieczenia Pakiet Turystyczny; wykonanie przelewu z „Listy odbiorców”, dodatkowe funkcjonalności w menu kontekstowym rachunków bieżących oraz kart kredytowych, usprawnianie filtrowania historii transakcji - zmiana kategoryzacji, sortowanie lokat). Prace te trwały dłużej niż przewidywaliśmy, dlatego jeszcze dziś występują czasowe niedostępności. Dziś trwają prace stabilizacyjne, mogą przedłużyć się także na jutro. Pracujemy nad tym, aby wszystkie prace zakończyć jak najszybciej. O szczegółach prac i niedostępnościach informowaliśmy na naszej www i fanpage na Facebooku, na bieżąco też odpowiadamy na pytania użytkowników na naszym profilu.
Aktualizacja, godz. 19:00
Na facebookowym profilu oraz na stronie banku pojawił się komunikat, w którym Credit Agricole zapewnia, że zwróci prowizje za transakcje dokonywane w czasie niedostępności systemów elektronicznych przez telefon i w oddziale. Więcej na ten temat - czytaj tutaj.
mwc

























































