Występujące wczoraj problemy z logowaniem do serwisów bankowości elektronicznej CA24 mogą potrwać jeszcze dziś. Jednocześnie Credit Agricole obiecuje zwrócić prowizje za przelewy dokonywane w tym czasie przez telefon lub w oddziale.


Jak informowaliśmy wczoraj, cały poniedziałek stał pod znakiem utrudnień w dostępie do serwisów bankowości elektronicznej Credit Agricole Bank Polska. Była to konsekwencja prowadzonych w weekend prac technicznych. Klienci nie mogli zalogować się do kont w serwisie internetowym i mobilnym oraz wykonywać tam transakcji. W odpowiedzi na pytania zadawane na profilu banku na Facebooku o to, w jaki sposób dokonywać pilnych przelewów, bank rekomendował serwis telefoniczny. Pojawiło się również zapewnienie, że prowizje za transakcje dokonywane w tym czasie przez telefon lub w oddziale zostaną zwrócone.
W przysłanym wczoraj około godziny 17:00 redakcji Bankier.pl wyjaśnieniu, Credit Agricole wskazywał przyczyny występujących utrudnień i zapowiadał, że prace stabilizacyjne, mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności systemów, mogą przedłużyć się do dzisiaj. – W weekend prowadziliśmy prace modernizacyjne systemów (update systemów) oraz wgrywaliśmy zmiany w e-banku i aplikacji mobilnej (e-bank: m.in. umożliwienie zakupu Ubezpieczenia Pakiet Turystyczny - opcja dostępna niebawem), zmiany w opcjach ustawień, aplikacja mobilna: m.in. opcja przekierowania do formularza zakupu Ubezpieczenia Pakiet Turystyczny; wykonanie przelewu z „Listy odbiorców”, dodatkowe funkcjonalności w menu kontekstowym rachunków bieżących oraz kart kredytowych, usprawnianie filtrowania historii transakcji - zmiana kategoryzacji, sortowanie lokat). Prace te trwały dłużej niż przewidywaliśmy, dlatego jeszcze dziś [poniedziałek 18 lipca – przyp. red.] występują czasowe niedostępności. Dziś [poniedziałek 18 lipca – przyp. red.] trwają prace stabilizacyjne, mogą przedłużyć się także na jutro [wtorek 19 lipca – przyp. red.]. Pracujemy nad tym, aby wszystkie prace zakończyć jak najszybciej. O szczegółach prac i niedostępnościach informowaliśmy na naszej stronie www i fanpage'u na Facebooku, na bieżąco też odpowiadamy na pytania użytkowników na naszym profilu.
ReklamaZ kolei około godziny 19:00, zarówno na profilu banku na Facebooku, jak i na stronie www pojawił się komunikat informujący klientów o tym, że bank zwróci prowizję za przelewy wykonywane telefonicznie (taką drogę bank wcześniej rekomendował klientom dopytującym o to, w jaki sposób mają dokonać pilnych przelewów) lub w oddziale. W przypadku transakcji dokonywanych w serwisie telefonicznym prowizja, odpowiednia dla pakietu konta, zostanie zwrócona automatycznie, natomiast dla transakcji dokonywanych w oddziale konieczne będzie złożenie przez klienta reklamacji. – Informujemy, że ze względu na niedostępności serwisów internetowego oraz mobilnego CA24, za przelewy wykonane dzisiaj w serwisie telefonicznym CA24, zwrócimy automatycznie prowizję w kwocie odpowiedniej dla pakietu konta, z którego Państwo korzystają. Za przelewy wykonane w placówce bankowej także zwrócimy odpowiednią prowizję, w tym przypadku konieczne będzie zarejestrowanie reklamacji. Jeżeli będą mieli Państwo jakiekolwiek wątpliwości, serdecznie prosimy o kontakt z naszym serwisem telefonicznym CA24 (801 33 00 00; z zagranicy i z komórek +48 71 35 49 009) lub odwiedzenie placówki bankowej.
Do tej pory nie pojawił się oficjalny komunikat banku o zakończeniu prac i przywróceniu systemów do pełnej funkcjonalności.
Aktualizacja, godz. 10:00
W odpowiedzi udzielonej na facebookowym profilu jednemu z klientów Credit Agricole poinformował o tym, że systemy powinny działać poprawnie. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek trudności bank prosi o kontakt z infolinią.
Aktualizacja, godz. 14:55
Bank Credit Agricole przesłał do nas informację na temat bieżącej sytuacji: – Na ten moment czasowe trudności w dostępie do naszych serwisów telefonicznego i mobilnego CA24 nie występują – pisze Patrycja Bilińska z Departamentu Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej Biznesu.
– Nie wszystkie aktualizacje, które wprowadziliśmy, są widoczne z perspektywy klienta. Wykonanie ich jest jednak konieczne, by nasze systemy działały poprawnie. Zmiany, które klienci mogą zauważyć po ostatniej aktualizacji, dotyczą przede wszystkim naszej bankowości elektronicznej. W serwisie internetowym CA24 można znaleźć link do formularza zakupowego ubezpieczenia Pakiet Turystyczny. Dodatkowo wprowadziliśmy kilka zmian w opcji ustawień, dodaliśmy funkcję wyrażenia zgody przez klienta na informowanie o zmianach w regulaminie poprzez e-mail.
W aplikacji CA24 Mobile znalazły się także opcje przekierowania do formularza zakupu Ubezpieczenia Pakiet Turystyczny (dostępna w menu przez zalogowaniem się do aplikacji). W nowej wersji możliwe jest także wykonanie przelewu z „Listy odbiorców” oraz sortowanie lokat. Ponadto, rozszerzyliśmy menu kontekstowe dla rachunków bieżących i kart kredytowych, a także usprawniliśmy filtrowanie historii transakcji (wprowadziliśmy nową kategoryzację operacji.
Co do kolejnych prac aktualizacyjnych, to zaplanowane są na dzisiejszą i jutrzejszą noc – od godz. 22 (19 lipca 2016 r.) do godz. 4 – 6 (20 lipca 2016 r.) oraz od godz. 22 (20 lipca 2016 r.) do godz. 6 (21 lipca 2016 r.). Nie będzie wtedy możliwy dostęp do rachunków kont, kredytów i kart kredytowych za pośrednictwem serwisu internetowego CA24, serwisu mobilnego CA24, serwisu telefonicznego CA24 oraz automatycznego serwisu IVR – informuje Bank.
kwl




















































