REKLAMA

Grupa VRG chce na koniec 2025 osiągnąć ok. 1,9 mld zł przychodów i 56-57 proc. marży

2023-06-15 18:22, akt.2023-06-15 18:49
publikacja
2023-06-15 18:22
aktualizacja
2023-06-15 18:49

Grupa VRG zakłada w nowej strategii na lata 2023-25, że na koniec 2025 roku jej przychody powinny zbliżyć sie do 1,9 mld zł, a marża brutto na sprzedaży wyniesie między 56 a 57 proc. - podała spółka w komunikacie. Średnioroczne wydatki inwestycyjne w latach 2023-25 mają wynieść ok. 43 mln zł.

Grupa VRG chce na koniec 2025 osiągnąć ok. 1,9 mld zł przychodów i 56-57 proc. marży
Grupa VRG chce na koniec 2025 osiągnąć ok. 1,9 mld zł przychodów i 56-57 proc. marży
/ VRG

Jak podano, strategia grupy zakłada wzrost wartości poprzez rozwój skali biznesu, wzrost marży operacyjnej w segmencie odzieżowym i jubilerskim, a także wzrost zysku netto.

Z prezentacji VRG wynika, że w 2025 roku celem jest osiągnięcie zysku netto powyżej 150 mln zł.

Spółka poinformowała, że celem są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdym roku realizacji strategii dzięki rozwojowi każdej z marek, m.in. przez poszerzenie docelowej grupy klientów i mocniejsze wejście w modę dla kobiet. W 2025 roku przychody grupy mają wynieść ok. 1,9 mld zł wobec 1,3 mld zł w 2022 roku.

Wzrosty w segmencie odzieżowym mają wynikać ze zmiany marek i dostosowania się do rynku, a w segmencie jubilerskim z kontynuacji prowadzonych działań.

Spółka podała w prezentacji, że w 2025 roku szacowany potencjał sprzedaży marki Vistula powinien wynieść ponad 400 mln zł, Wólczanki ponad 180 mln zł, marki Bytom ponad 250 mln zł, Deni Cler ponad 75 mln zł, a W.Kruk ponad 900 mln zł.

Marża brutto w każdym z segmentów ma się poprawić m.in. dzięki optymalizacji polityki cenowej i promocyjnej, zmianom w kolekcjach i konsolidacji źródeł dostaw. Na koniec 2025 roku marża brutto na sprzedaży grupy ma wynieść między 56-57 proc. wobec 54,4 proc. w 2022 roku.

Zarząd zakłada wzrost kosztów SG&A/m kw. wolniejszy od wzrostu sprzedaży i zysku brutto na sprzedaży, co powinno przełożyć się na minimum 12 proc. marżę operacyjną w 2025 roku.

Jednym z celów VRG jest też modernizacja i rozwój powierzchni sklepów własnych obu segmentów oraz własnych e-sklepów i sprzedaży na marketplace'ach.

Jak podano, na koniec 2025 roku sieć stacjonarna grupy powinna dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. m kw. wobec 52 tys. m kw. w 2022 roku. Dodatkowo, grupa powinna posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki grupy mają być obecne w szerszej skali na platformach typu marketplace, co powinno przełożyć się na minimum 14 proc. udział on-line w przychodach grupy w 2025 roku.

VRG podała, że rozwój powierzchni grupy oparty będzie o salony w nowych konceptach oraz modernizację istniejących salonów, co wymagać będzie ok. 43 mln zł średniorocznych wydatków inwestycyjnych w latach 2023-25.

"Jednocześnie celem zarządu jest skrócenie cyklu obrotu gotówki do ok. 250-260 dni w 2025 roku, głównie dzięki niższemu o ok. 30 dni cyklowi obrotu zapasów. W rezultacie, grupa kapitałowa nie powinna wykazywać zadłużenia netto przy kontynuacji dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami zgodnie z posiadaną polityką dywidendową" - napisano w komunikacie.

Jak podano w prezentacji, dodatkową opcją jest skup akcji.

Spółka poinformowała, że priorytetem jest rentowny wzrost organiczny grupy w Polsce, w której zarząd widzi możliwości dalszego rozwoju.

"Jednocześnie lata 2023-25 będą początkiem drogi do budowy rozpoznawalności marek grupy kapitałowej w regionie CEE, która będzie prowadzona z uwzględnieniem strony kosztowej" - podała grupa.

VRG podała w prezentacji, że w planach jest poszukiwanie możliwych źródeł wzrostu omnichannel zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Rozwój poza granicami kraju możliwym źródłem materialnych wzrostów 2026+.

"Dotychczasowa strategia Domu Marek, czyli rozwój poprzez dołączanie komplementarnych marek do grupy w drodze akwizycji – opcją a nie priorytetem" - napisano w prezentacji. 

pel/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki