Fabrity szacuje wzrost przychodów w 2023 roku w przedziale 20-25 proc. w ujęciu rok do roku – poinformował podczas czwartkowej konferencji Tomasz Burczyński, wiceprezes grupy Fabrity.


„Dziś nasz wzrost bezpiecznie szacujemy w przedziale 20-25 proc., oczywiście chcemy zbliżyć się do 30 proc.” – powiedział Burczyński.
Zdaniem zarządu grupy zauważalne jest ożywienie w new business. Oznacza to potencjalny wzrost przychodów i zwiększenie liczby nowych klientów.
„Jak widzimy, horyzont II półrocza 2023 roku w nowym biznesie jest lepszy i prawdopodobnie będzie lepiej. (…) Widzimy pozytywny trend wartościowych lead-ów, które my kwalifikujemy i porównujemy historycznie (…) jest ciut wcześnie, żeby rokować czy będzie tutaj fundamentalna zmiana - myślę, że październik będzie miesiącem próby” – podał Tomasz Burczyński.
Spółka poinformowała, że K2 Precise, która działa w ramach jednej z jednostek segmentu Marketing, wdrożyła wieloletni kontrakt z grupą Volkswagen na usługach martech. Jest to największy kontrakt od 2020 r.
„Pod koniec zeszłego roku podpisaliśmy, a w I półroczu wdrażaliśmy wieloletni kontrakt z grupą Volkswagen na usługach martechowe (…) To jest największy kontrakt K2 Precise od 3 lat” – powiedział Paweł Wujec, prezes grupy Fabrity.
Dodano, że K2 Precise po udanym wdrożeniu współpracy z Volkswagenem, planuje powrót do działań new business.
„Jeśli chodzi o działania martechowe, to w pierwszym półroczu byliśmy skoncentrowani na wdrożeniu współpracy z największym klientem (grupa Volkswagen – PAP), teraz wracamy do new business. Uwolniliśmy trochę zasobów i możemy pozyskiwać nowych klientów” – poinformował Wujec.
Jak podano, wyniki roczne segmentu Marketing mogą być zbliżone lub nieznacznie słabsze od osiągniętych w 2022 roku.
„Wyniki roczne mogą być zbliżone lub nieznacznie słabsze od tych w 2022 roku. Sytuacja wokół, w naszym przekonaniu, jest znacznie słabsza, więc nie byłby to zły wynik” – powiedział prezes.
Grupa pracuje nad komercjalizacją PerfectBota GPT i wprowadzeniu go na rynki: amerykański, brytyjski, kanadyjski i australijski pod koniec 2023 roku. W przyszłym roku grupa planuje integrację z Shopify-em oraz pozyskanie rundy inwestycyjnej po I półroczu 2024 roku.
„W planie jest komercjalizacja (PerfectBota – PAP) pod koniec roku i w przyszłym roku zwiększenie rynku docelowego, jak również integracja z Shopify i gdzieś w połowie pierwszego roku pozyskanie rundy inwestycyjnej na dalszy rozwój tego biznesu” – poinformował Paweł Wujec.
„Wersja produktowa (PerfectBota – PAP) spełniająca nasze oczekiwania powstała (…) jest testowana w tej chwili ze 100 sklepami. (…) te rynki to są Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada i Australia. Nie ma Unii Europejskie z racji na ograniczenia związane z danymi osobowymi, wykorzystaniem komercyjnym rozwiązań ChatGPT” – dodał.
Grupa Fabrity kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku.
Grupa Fabrity Holding za okres styczeń-czerwiec 2023 roku bez segmentu marketingowego (spółki zależne Agencja K2 i K2 Precise zakwalifikowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży) zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 26 proc. rdr, do 31,5 mln zł, a przychodów operacyjnych o 28 proc. rdr, do 28,4 mln zł.
Wynik EBITDA bez segmentu marketingowego zmiejszył się o 0,5 mln zł, do 3,7 mln zł, a zysk operacyjny spadł o 0,4 mln zł, do 2,5 mln zł, co miało związek głównie z niekorzystną zmianą kursu walut oraz przejściowym wydłużeniem realizacji niektórych projektów.
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o analitykę i tworzenie rozwiązań software.
Obok spółki holdingowej w grupie działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50 proc. udziałów.
gaw/ ana/