REKLAMA

Coraz więcej zgłoszeń na działania banków ws. wakacji kredytowych

2022-08-18 16:11
publikacja
2022-08-18 16:11
Coraz więcej zgłoszeń na działania banków ws. wakacji kredytowych
Coraz więcej zgłoszeń na działania banków ws. wakacji kredytowych
fot. Andrey_Popov / / Shutterstock

Odnotowano już 2120 zgłoszeń na działania banków w sprawie wakacji kredytowych - poinformowało w czwartek biuro prasowe Rzecznika Finansowego. Dodano, że Rzecznik zwrócił się do UOKiK o zbadanie sprawy.

Napisano, że w ramach monitoringu realizacji ustawy o wakacjach kredytowych, biuro Rzecznika Finansowego od dnia 28.07.2022 odnotowało 2120 zgłoszeń, w których klienci wskazywali na działania banków, które można traktować jako sprzeczne z obowiązującymi przepisami. Zastrzeżenia dotyczą głównie kryteriów kwalifikacji klientów do skorzystania z „wakacji kredytowych” oraz zasad wnioskowania o „wakacje kredytowe”

"Należy podkreślić, iż w chwili obecnej Rzecznik Finansowy nie posiada dostatecznych danych pozwalających na pełną oceną działań banków w tych sprawach, gdyż ewentualne wnioski do Rzecznika w sprawie odmowy udzielenia „wakacji kredytowych” najprawdopodobniej wpłyną do Biura Rzecznika Finansowego dopiero po wyczerpaniu przez klientów procedury reklamacyjnej w danym banku, który zgodnie z przepisami rozpatruje reklamację i udziela klientowi odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania" - wskazano w informacji.

Wakacje kredytowe - wszystko co trzeba wiedzieć

Zaznaczono jednak, że realizując ustawowe zadania ochrony klientów podmiotów rynku finansowego, Rzecznik Finansowy przekazał do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informację o dostrzeżonych możliwych nieprawidłowościach w działaniach 15 banków oraz zwrócił się do Prezesa UOKiK o zbadanie sprawy.

Klienci banków mogą od 29 lipca składać wnioski o wakacje kredytowe, czyli możliwość zawieszenia spłaty raty kredytu hipotecznego przez maksymalnie osiem miesięcy w tym i przyszłym roku. Spłatę kredytu można zawiesić na dwa miesiące w trzecim i na dwa miesiące w czwartym kwartale 2022 r. oraz po jednym miesiącu w każdym kwartale 2023 r. Dotyczy to osób, które zaciągnęły kredyt w złotych na własny cel mieszkaniowy. (PAP)

autor: Ewa Wesołowska

ewes/ je/

Źródło:PAP
Tematy
Wyprodukuj wodę pod własną marką

Wyprodukuj wodę pod własną marką

Advertisement

Komentarze (3)

dodaj komentarz
dobekk
Mistrzostwo osiągnął Santander Bank Polska S.A. Automat po 10 minutach od złożenia wniosku odsyła informację, że nie można udzielić wakacji, ponieważ kredyt nie został przeznaczony na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Jest to oczywiste kłamstwo, jednak składane reklamacje nie przynoszą skutku. Na zasadzie "nie mamy pańskiego Mistrzostwo osiągnął Santander Bank Polska S.A. Automat po 10 minutach od złożenia wniosku odsyła informację, że nie można udzielić wakacji, ponieważ kredyt nie został przeznaczony na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Jest to oczywiste kłamstwo, jednak składane reklamacje nie przynoszą skutku. Na zasadzie "nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobisz".

Jeśli dostaliście taką informację z Santander Bank Polska, nie dajcie się oszukać!

Jeśli środki przeznaczyliście na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych, a kredyt lub pożyczka zabezpieczone są hipoteką bank ma obowiązek udzielić wam wakacji.

Mi pozostaje czekać na koniec terminu na odpowiedź na reklamację i skarga do Rzecznika Finansowego. Tylko że Santander wie, że to potrwa, czas biegnie, raty trzeba płacić a Santander ma to w nosie, licząc, że wystarczy kiedyś, za pół roku "przepraszamy za błąd". Nie nie wystarczy.

Omijajcie Santander Bank Polska S.A. szerokim łukiem!
wojteksw
Całe szczęście w mBanku miałem dokładnie odwrotnie, wypełniłem jeden wniosek ( nie było linku ze strony głównej, ale wiedziałem gdzie szukać ) w 2 minuty, od razu na cały okres - 8 rat. Po następnych 2 przyszedł mail z potwierdzeniem.
ehud
Większości to lata 60-tką wokół rynny, co ci jarmułkowcy podają :)

Powiązane: Pomoc dla kredytobiorców

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki