Jak udało się ustalić „Rynkowi Kolejowemu”, Newag podpisał we Włoszech swoją pierwszą umowę na dostawę taboru poza granicami kraju. W grę wchodzi dostawa 20 pojazdów spalinowych dla kolei pasażerskich na Sycylii za 155 mln złotych.
| » Czy Newag da zarobić? |
Newag jak dotąd milczy na temat szczegółów swoich zamierzeń, ale, jak udało się dowiedzieć „Rynkowi Kolejowemu”, fabryka zacznie wkrótce produkcję pojazdów na eksport. Dziś została podpisana umowa na dostawy, w ramach której Newag dostarczy w latach 2014–2015 od czterech do dwudziestu pociągów spalinowych do Kolei Etneńskich (Ferrovia Circumetnea). To regionalna wąskotorowa linia kolejowa o długości 110 km, okrążająca wulkan Etna na Sycylii.
Jak to się stało? Otóż zamówienie z Kolei Etneńskich zdobyła spółka Costa Sistemi Ferroviari, która jednak w tej chwili znajduje się w likwidacji. Newag wykupił z niej część obejmującą prawa do projektu konstrukcyjnego, umowę ramową na dostawę 20 pojazdów spalinowych dla Kolei Etneńskich, a także umowę wykonawczą na dostawę czterech z nich. Prace nad przejęciem kontraktu trwały od września – nowosądecki producent musiał uzyskać zgodę kilku włoskich organów administracji publicznej. Za dostarczenie 20 pojazdów Newag może otrzymać 155 milionów złotych - taka kwota widnieje w prospekcie emisyjnym.
rynek-kolejowy.pl


























































