Auchan Polska w 2023 r. odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży o blisko 3 proc. w porównaniu z 2022 r., przekraczając 11.472 mln zł - podała sieć w komunikacie prasowym. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 73 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej wyniósł 215 mln zł.


Jak podano, w 2023 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 905 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 130 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 235 mln zł, a podatek CIT ponad 49 mln zł. Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT wyniosły ponad 369 mln zł.
"W 2023 roku rozpoczęliśmy serię inwestycji technologicznych w strategicznych obszarach naszej działalności. Wspierając sprzedaż i obsługę klienta wdrażamy zaawansowane rozwiązania technologiczne, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i procesów uczenia maszynowego w znaczący sposób wpływać będą na optymalizację procesów i skalowanie naszego wielokanałowego biznesu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska.
Dyrektor generalny wskazał, że jednym z najnowszych przykładów kierunku rozwoju jest zaplanowane uruchomienie w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego sieci w oparciu o unikatowe na naszym rynku rozwiązania.
"Ponadto dywersyfikujemy i intensywnie rozbudowujemy nasz portfel źródeł odnawialnej energii, z myślą osiągnięciu niezależności energetycznej naszej sieci i zapewnieniu stałego, stabilnego cenowo dostępu do zielonej energii, a przy tym optymalizacji jej kosztów. Te działania mają dla nas strategiczne znaczenie i wpisują się w założenia naszej sieci w zakresie ograniczenia emisji CO2 związanej z naszą działalnością, także w zakresie emisji pośrednich, czego przykładem jest zainicjowany w ubiegłym roku projekt “Partnerzy w dekarbonizacji”, w ramach którego wspólnie z partnerami tworzymy niskoemisyjną ofertę produktową naszej sieci" - powiedział Alexandre Saussard.
Firma zarządza siecią 106 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów i 35 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 25 sklepami franczyzowymi i 74 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwiez bp. Auchan Polska jest częścią obecnej w 13 krajach sieci Auchan Retail. (PAP Biznes)
alk/ ana/