Text szacuje, że na koniec marca 2024 r. wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) grupy ze wszystkich produktów wyniosła 6,66 mln USD, oznacza to wzrost o 4,1 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i wzrost o 2,6 proc. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2023 r. - podała spółka w komunikacie.


W IV kwartale roku finansowego (styczeń - marzec 2024) wartość otrzymanych płatności wyniosła 21,74 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 8,6 proc. w skali roku i 1,9 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
Na koniec marca 2024 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 160,1 USD wobec 156,4 USD na koniec grudnia 2023 roku i 159,7 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 134,5 USD wobec 132,4 USD na koniec grudnia 2023 r. i 121,0 USD przed rokiem.
Na koniec IV kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.848, ChatBot 2.954, a HelpDesk 1.163.
"W kwartale istotny wpływ na zanotowane wskaźniki operacyjne miały działania mające na celu optymalizację struktury cenników produktów spółki i wykorzystania produktów przez klientów. Rozpoczęte pod koniec 2023 roku kalendarzowego działania przełożyły się m.in. na poprawę churn przychodowego (net MRR churn), wzrost ARPU (średni miesięczny przychód przypadający na jednego klienta) produktu LiveChat, przy równoczesnym podwyższeniu wskaźnika odejść klientów (customer churn). Spółka zakłada kontynuację takich działań w kolejnych kwartałach, co może mieć istotny wpływ na kształtowanie się ARPU i churn w tych okresach" - napisano w komunikacie. (PAP Biznes)
seb/ asa/