Po zmianie strony logowania niektórzy użytkownicy mBanku skarżą się na trudności z dostępem do serwisu przez przeglądarkę Firefox. Podobny błąd pojawił się również u nas w redakcji – sporadycznie i nie u każdego testującego. mBank zapewnia, że monitoruje sytuację i traktuje zgłoszenia priorytetowo.
Po ostatniej zmianie okna logowania do bankowości internetowej mBanku do redakcji trafiła wiadomość od czytelnika, który korzysta z Firefoksa. Opisał on problem w następujący sposób:
mBank ostatnio zmienił stronę logowania i są duże problemy z zalogowaniem się z Firefox-a. (…) Dzwoniłem do mBanku i zarejestrowałem zgłoszenie, ale wygląda, że mBank nie chwali się tym problemem, który zaczął występować po zmianie okna logowania.
Czytelnik przesłał także zrzut ekranu z komunikatem „coś poszło nie tak”. W redakcji Bankier.pl odtworzyliśmy podobny błąd – pojawiał się od czasu do czasu, u części osób testujących. Jednocześnie u innych pracowników logowanie w Firefoxie przebiegało prawidłowo. Nie stwierdziliśmy problemów przy dostępie przez inne popularne przeglądarki.


O komentarz poprosiliśmy mBank. Oto pełna odpowiedź, którą otrzymaliśmy:
„Monitorujemy działanie naszego serwisu transakcyjnego i na bieżąco analizujemy zgłoszenia dotyczące trudności z logowaniem przy użyciu wskazanej przeglądarki. Na ten moment otrzymujemy informacje o jednostkowych przypadkach. Podchodzimy do nich z pełnym zaangażowaniem. Jeżeli klienci napotykają podobne trudności, prosimy o kontakt z mLinią – będziemy mogli szczegółowo sprawdzić konkretny przypadek i udzielić indywidualnego wsparcia. Przepraszamy za wszelkie niedogodności. Każde zgłoszenie traktujemy priorytetowo. Bezpieczeństwo i komfort korzystania z naszych usług są dla nas najważniejsze.”
Co można zrobić po stronie użytkownika? Jeśli problem występuje, warto:
- odświeżyć stronę i spróbować zalogować się ponownie po krótkiej przerwie,
- wyczyścić pamięć podręczną i ciasteczka dla domen mBanku lub skorzystać z trybu prywatnego,
- sprawdzić, czy Firefox jest w najnowszej wersji i czy nie blokuje elementów strony (wtyczki, rozszerzenia prywatności),
- w razie potrzeby tymczasowo skorzystać z aplikacji mobilnej lub innej przeglądarki,
- zgłosić incydent do mLinii, podając dokładny czas, system, wersję przeglądarki i zrzut ekranu z komunikatem błędu.