Amazon – zwrot pieniędzy bez konieczności zwrotu towaru? To możliwe

Brytyjskie media informują o nieoficjalnej polityce firmy Amazon, która zakłada, że osoby niezadowolone z zamówionego przedmiotu mogą otrzymać zwrot pieniędzy bez konieczności oddawania towaru. Zapytaliśmy, czy jest to możliwe także w Polsce.

(fot. Noah Berger / FORUM)

O sprawie pisał w tym tygodniu portal dla Polaków w Wielkiej Brytanii - londynek.net, powołując się na doniesienia dziennika "Daily Mirror". Zdaniem autorów zdarza się, że klienci, którzy zamówili produkty na Amazonie i są z nich niezadowoleni, otrzymują zwrot środków, ale nie wymaga się od nich odesłania towaru. Wewnętrzne ustalenia firmy Amazon mają zastosowanie dla przedmiotów o niskiej wartości, w Wielkiej Brytanii jest to kwota poniżej £10.

Jak donosi "Daily Mirror", praktykowana polityka wynika z wysokich kosztów obsługi wielu niechcianych przedmiotów. Środki, jakie ponosi firma z powodu zwrotów, związane z koniecznością zaangażowania przestrzeni magazynowej oraz przeprowadzaniem czasochłonnej i generującej dodatkowe koszty procedury reklamacyjnej, sprawiają, że odzyskiwanie przedmiotów o niskiej wartości staje się nieopłacalne. Amazon, kierując się polityką oszczędności, informuje klientów o braku konieczności odesłania zakupionego przedmiotu, który nie spełnia ich oczekiwań, jednocześnie dokonuje zwrotu pieniędzy za zakupiony towar. 

Jak udało się ustalić redakcji Bankier.pl, firma Amazon w trakcie procedury zwrotu może podjąć decyzję o braku konieczności odsyłania niechcianego przedmiotu. Każdorazowo jest to jednak indywidualna decyzja firmy. – Wszyscy klienci mają prawo do zwrotu pieniędzy za produkty, które zakupili w Amazon, jeśli z jakiegoś powodu nie spełniają ich oczekiwań. W takiej sytuacji Amazon może zadecydować, że klient nie musi odsyłać danego przedmiotu, aby otrzymać zwrot pieniędzy, ale jest to kwestia ustalana indywidualnie – informuje Marzena Wieckowska, rzecznik prasowy Amazona w Polsce.

Należy jednak pamiętać, że standardowa procedura zwrotu lub wymiany każdego zakupionego produktu przebiega w trzech krokach: 

  • wybór przedmiotu, który ma podlegać zwrotowi bądź wymianie,
  • podanie powodu zwrotu,
  • wybranie metody otrzymania pieniędzy.

Niewątpliwie nieoficjalna polityka firmy znalazła uznanie wśród klientów, którzy z niej skorzystali. Otrzymali zwrot pieniędzy, zachowali towar, a przy okazji nie musieli tracić czasu w celu nadania paczki zwrotnej.

Katarzyna Rostkowska

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 1 ~PatriotaRP

Hej glaby ktore plują na swoich rodaków! Wy pierwsi tak zrobicie! Skoro zachód taki cywilizowany to skad tyle monitoringu cctv tam taka dzicz maja na co dzien! Pozdrawiam z UK

! Odpowiedz
3 11 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 3 ~dfghd

bylo w lidlu

! Odpowiedz
0 1 ~Swetru

ebay od dawna stosuje taką politykę, jednak o zwrocie bez odsyłania produktu decyduje sprzedawca z doświadczenia wiem , że w większości kupujący zgłasza uszkodzenie produktu w transporcie. przesyła zdjęcie uszkodzonego starego produktu ( chodzi tu o części wymienne)
i dostaje zwrot. Allegro idzie w podobnym kierunku ale jest to bardziej ucywilizowane. Ogólnie chodzi o jak największy obrót i prowizję od sprzedaży.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 29 ~adamaysz

to jest idealna wręcz wiadomość dla Jarka Kuźniara ;DDDD

! Odpowiedz
4 5 ~kinia

Pokacy szanujmy się ! jak można krytykować swojego Rodaka. a co W innych krajach nie ma cwaników!!!!

! Odpowiedz
3 19 ~virtuti-cebulari

Nie chwalcie sie tym procederem w Polsce bo zaraz znajda sie cfaniaki ktore zaczna to wykorzystywac

! Odpowiedz
1 2 ~Shame

Właśnie rozpoczął się bieg tej wieści w kraju i zaraz będzie głośno. Niestety. A nasi UK... olboga...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne