Grupa Pelion chce zatrzymać spadkowy trend marży na sprzedaży w segmencie hurtowym - poinformowali przedstawiciele spółki. Grupa liczy na dalszy wzrost przychodów w 2017 roku zarówno w części hurtowej, jak i detalicznej.
Marża na sprzedaży Pelionu w segmencie sprzedaży hurtowej do aptek spada od 2012 roku. W 2016 roku marża ta spadła rdr o 0,7 pkt. proc.
Marża w segmencie zaopatrzenia szpitali i usług logistycznych spadła z kolei o 0,4 pkt. proc.
Jak podano w prezentacji, grupa stawia sobie za cel wzrost przychodów i udziałów w rynku dystrybucji leków w Polsce poprzez "budowanie oferty dopasowanej do indywidualnych potrzeb apteki". Spółka chce także zwiększyć udziały rynkowe w segmencie zaopatrzenia szpitali.
Grupa podała też, że zakłada w 2017 roku dalszy wzrost sprzedaży zarówno w części hurtowej, jak i detalicznej.
Pelion miał w 2016 roku 9,2 mld zł przychodów wobec 8,5 mld zł przychodów w roku 2015. Przychody w segmencie hurtowym wyniosły 6,8 mld zł (6,3 mld zł rok wcześniej), a w segmencie detalicznym 2,8 mld zł (2,6 mld zł rok wcześniej).
Sprzedaż hurtowa odpowiadała za 50,1 proc. przychodów grupy, sprzedaż detaliczna za 30,8 proc., a zaopatrzenie szpitali i usługi logistyczne za 18,5 proc. (PAP)
sar/ osz/