LPP podtrzymuje, że celem na 2016 rok jest spadek marży brutto nie większy niż 3-4 p.p. w porównaniu do 2015 roku i wzrost sprzedaży powyżej wzrostu powierzchni - podała grupa w prezentacji.
Wśród szans na czwarty kwartał 2016 roku LPP wymieniło w prezentacji poprawę sprzedaży LFL, dynamiczny rozwój e-commerce (4 marki na 5 nowych rynkach w IV kw.) oraz brak podatku od sklepów wielkopowierzchniowych.
Wśród ryzyk spółka wymienia niekorzystną ciepłą pogodę, kontynuację tendencji na PLN/USD i PLN/EUR oraz presję na koszty SG&A/m2, w szczególności koszty personelu.
Po trzech kwartałach marża brutto na sprzedaży LPP spadła o 5,1 p.p. do 47,8 proc., a w samym III kwartale spadła o 5,5 p.p. do 47,1 proc.(PAP)
pel/
Źródło:PAP Biznes