REKLAMA
TYLKO U NAS

Konsumenci z UE poskarżyli się na Temu. "Jesteśmy nowicjuszem w Europie, poprawimy się"

2024-05-17 19:56
publikacja
2024-05-17 19:56

W reakcji na doniesienia o skargach unijnych organizacji konsumenckich chińska platforma Temu zapewnia w przekazanym w piątek oświadczeniu, że pracuje nad ulepszeniem usług i zamierza poprawić ewentualne niedociągnięcia.

Konsumenci z UE poskarżyli się na Temu. "Jesteśmy nowicjuszem w Europie, poprawimy się"
Konsumenci z UE poskarżyli się na Temu. "Jesteśmy nowicjuszem w Europie, poprawimy się"
fot. PenguinLens / / Shutterstock

W skardze złożonej w czwartek do Komisji Europejskiej unijne organizacje zarzuciły Temu m.in. handel podróbkami, produktami bez atestów oraz stosowanie nieuczciwych praktyk handlowych mających na celu wprowadzanie konsumentów w błąd, jak np. zamieszczanie fałszywie pozytywnych opinii o produktach.

Grupy, pod przewodnictwem unijnej organizacji konsumentów BEUC (zrzesza organizacje krajowe), wezwały KE do wszczęcia oficjalnego śledztwa wobec możliwości naruszenia przez serwis unijnej ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Prawo to zakłada, że produkty sprzedawane w UE zarówno w internecie, jak i w tradycyjnych sklepach, muszą być bezpieczne i zgodne z prawem europejskim.

W piątek platforma Temu przekazała PAP oficjalny komentarz, w którym zapewniła, że traktuje skargę BEUC bardzo poważnie i zapowiedziała, że chętnie poprawi usługi dla konsumentów oraz naprawi niedociągnięcia. Dodała, że jest "nowicjuszem w Europie", bo swoją działalność na tutejszych rynkach rozpoczęła nieco ponad rok temu.

"Zależy nam na przejrzystości i pełnej zgodności ze wszystkimi obowiązującymi przepisami i regulacjami (...). Jesteśmy gotowi do sprawnej i sumiennej współpracy z zainteresowanymi stronami w celu zapewnienia bezpieczeństwa konsumentów i zrównoważonego rozwoju platformy" - zapewniła firma w oświadczeniu.

Dodała też, że podjęła już w tym kierunku pierwsze kroki, m.in. w ubiegłym tygodniu zawarła porozumienie z niemiecką organizacją konsumentów VZBV o zaprzestaniu "niektórych działań, co do których zgłoszono obawy" i zobowiązała do zajęcia się nimi.

"Wiele z nich jest objętych skargą BEUC" - zaznaczono w oświadczeniu.

Firma dodała, że w poniedziałek podpisała też zobowiązanie dotyczące bezpieczeństwa produktów z południowokoreańską Komisją Sprawiedliwego Handlu (ang. South Korea's Fair Trade Commission), zobowiązując się do wprowadzenia kompleksowego systemu wykrywania, zapobiegania i usuwania niebezpiecznych produktów z obiegu.

Z Brukseli Jowita Kiwnik Pargana (PAP)

jowi/ kar/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (2)

dodaj komentarz
basia1984
Zostawcie Temu. Tam są rzeczy nawet z przesyłką 5x tańsze.w życiu nir kupię nic za 200 zl, co z przesyłka może kosztować 50 PLN. I mam w d. pie czy to PL produkt.
Liczę się z kosztami. Nawet jakby przesyłka miała trwać 4 tyg .wolę poczekać i nie stracić. Dzisiaj tylko przez Temu kupuję. Nawet PL mi nie zabroni. Nawet przez kogoś.
Zostawcie Temu. Tam są rzeczy nawet z przesyłką 5x tańsze.w życiu nir kupię nic za 200 zl, co z przesyłka może kosztować 50 PLN. I mam w d. pie czy to PL produkt.
Liczę się z kosztami. Nawet jakby przesyłka miała trwać 4 tyg .wolę poczekać i nie stracić. Dzisiaj tylko przez Temu kupuję. Nawet PL mi nie zabroni. Nawet przez kogoś. Taaa.... POLACY mają wydawać tysiące, bo podatek się należy na złodzieji.
grab
UE nie radzi sobie z chińskim zalewem badziewia!

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki