Modele Hondy i Peugeot okazały się najbardziej ekonomicznymi kompaktowymi samochodami dla rodziny. Tak wynika z kalkulacji dziennikarzy motoryzacyjnych.



Redakcja serwisu motoryzacyjnego What Car? obaliła mity dotyczące spalania w popularnych modelach samochodów. Liczby odpowiadające za spalanie paliwa, jakie podają producenci samochodów często odbiegają od rzeczywistości. Sporządzane w warunkach laboratoryjnych wyliczenia nie są w stanie żaden sposób oddać tego, ile pojazd będzie palił w miejskiej dżungli.

Wśród nowych samochodów z silnikami na olej napędowy zwycięzcą – czyli najbardziej ekonomicznym pojazdem – okazała się Honda Civic. Pochwały należą się producentowi nie tylko za najmniejsze spalanie na rynku, ale również za to, że jego kalkulacje w największym stopniu pokrywają się ze spalaniem, z jakim faktycznie przyjdzie zmierzyć się w trasie.
O ile w jej przypadku różnica w wyliczeniach producenta i serwisu wynosi zaledwie 0,05 l/100 km, to np. w przypadku BMW 116d jest to już ponad 1 litr.
W redakcyjncym teście, mimo równie dużych przekłamań, liderem zestawienia aut z silnikami benzynowymi został Peugeot 308. W teście spalał 5,69 l/100 km, co dało mu przewagę ponad 0,5 l nad drugim z kolei Seatem Leonem.
Lp. |
Diesel |
Benzyna |
||||
Model |
Spalanie wg producenta [l/100 km] |
Spalanie rzeczywiste* [l/100 km] |
Model |
Spalanie wg producenta [l/100 km] |
Spalanie rzeczywiste* [l/100 km] |
|
1. |
Honda Civic 1.6 i-DTEC |
4.2 |
4.25 |
Peugeot 308 1.2 e-THP |
4.4 |
5.69 |
2. |
Seat Leon 1.6 TDI 110 Ecomotive Technology |
3.3 |
4.47 |
Seat Leon 1.2 TSI 105 |
4.9 |
6.22 |
3. |
Mercedes A200 CDI auto |
4.3 |
4.74 |
Mazda 3 2.0 Skyactiv-G 120 |
5.1 |
6.6 |
4. |
Peugeot 308 1.6 e-HDI Active |
3.7 |
4.96 |
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122 |
5.2 |
6.65 |
5. |
BMW 116d SE |
3.8 |
4.96 |
Kia Ceed 1.6 GDi 133 |
5.4 |
6.71 |
Źródło: Bankier.pl
według danych What Car? |
Mateusz Gawin