REKLAMA

Getin przepina klientów na jeden system

Wojciech Boczoń2014-07-21 15:24analityk Bankier.pl
publikacja
2014-07-21 15:24
Getin przepina klientów na jeden system
Getin przepina klientów na jeden system
fot. HH / / Bankier.pl

Getin Bank przepina klientów Getin Online, Open Online i Noble Banku na jeden wspólny system internetowy. Wkrótce do każdej z nich będzie obowiązywał jeden login i hasło, a klienci internetowych brandów od jesieni będą mogli korzystać z placówek Getin Banku.

 Obecnie Getin Noble Bank oferuje usługi bankowości detalicznej pod czterema brandami: Getin Bank (Getin Up), Noble Bank oraz internetowymi Getin Online i Open Online. Marki działają też na dwóch różnych systemach informatycznych. Bank planuje zrobić porządki i rozpoczyna migrację na jeden wspólny system. Pierwszą widoczną zmianą dla klientów będzie możliwość logowania się do bankowości internetowej kilku marek za pomocą jednego loginu i hasła.

Jeden wspólny login i hasło


Źródło: Bankier.pl

Będzie to dotyczyło klientów, którzy mają konta czy lokaty jednocześnie w Open Online, Getin Online czy Getin Banku. Od końca września będzie ich obowiązywał jeden login i jedno hasło. Nowością będzie możliwość ustalenia własnego aliasu do logowania - tak jak to działa chociażby w T-Mobile Usługi Bankowe, Inteligo czy PKO BP. Szczegóły dotyczące nowych sposobów logowania dostępne są TUTAJ. Po migracji marki Getin Online, Open Online i Noble Bank będą działały na tym samym systemie informatycznym, co Getin Bank. Nowością we wspólnym systemie będą też przelewy pay-by-link.

Klienci będą musieli uzbroić się w cierpliwość, bo migracja będzie wymagała kilku przerw technicznych. Bank planuje przerwy do bankowości internetowej, telefonicznej i mobilnej w dniach:

14-17 sierpnia 2014 r.

13-14 września 2014 r.

27-28 września 2014 r.

Jak się dowiedzieliśmy Getin Bank zamierza połączyć marki Getin Bank i Getin Online pod jednym szyldem: Getin Bank. Oznacza to, że klienci banku internetowego będą w końcu mogli korzystać z placówek Getin Banku. Do tej pory było to niemożliwe, bo oddziały działały na odrębnym systemie informatycznym. Migracja zakończy się na jesieni i wówczas docelowo zostaną trzy marki: Getin Bank, Open Online i Noble Bank.

Nie będzie podwyżek za konto i kartę

Po migracji bank nie podniesie opłat za konta i karty klientom Getin Online, ale nie wyklucza ujednolicenia innych opłat, na przykład w zakresie usługi sms Info czy pism wysyłanych do klienta kurierem. W dłuższej perspektywie czasu można jednak oczekiwać, że dojdzie do ujednolicenia cenników, bo taka praktyka jest powszechnie stosowana na rynku.

Systemy bankowości internetowej Getin Online czy Open Online od strony interfejsu to niemal bliźniacze kopie systemu działającego w Getin Banku. Różnią się tylko drobnymi detalami, więc klienci nie będą zaskoczeni. Jak się dowiedzieliśmy, Bank wprowadzi jednak do systemu kilka zmian zgłoszonych przez klientów.

Poczytaj więcej o systemie bankowości internetowej Getin Banku (Getin Up)

Wojciech Boczoń

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (15)

dodaj komentarz
~Mirek
Mam konto GB od kilku lat, ale od ponad pół roku co się dzieje w tym banku to tragedia, wpływy i obciążenia na karcie kredytowej księgują jak chcą, wpływ (spłata) na rachunek karty zostaje zaksięgowana jako obciążenie, kwota do spłaty jest podana 0zł - na wszelki wypadek spłaciłem 100zł, bo wiedziałem, że coś jest nie taki i mimo Mam konto GB od kilku lat, ale od ponad pół roku co się dzieje w tym banku to tragedia, wpływy i obciążenia na karcie kredytowej księgują jak chcą, wpływ (spłata) na rachunek karty zostaje zaksięgowana jako obciążenie, kwota do spłaty jest podana 0zł - na wszelki wypadek spłaciłem 100zł, bo wiedziałem, że coś jest nie taki i mimo wszystko dostałem około 10zł odsetek karnych.Najlepsze jest to, że co innego jest na wyciągu, który przysyłają, a co innego na stronie po zalogowaniu.Wyjaśnić jest cokolwiek nie sposób, ja pierwszą ze spraw próbuję już wyjaśnić od ponad pół roku, o reszcie spraw nie wspomnę, jak się upominam o wyjaśnienie to regularnie te same odpowiedzi, "sprawa przekazana do odpowiedniego działu i jest w trakcie wyjaśniania.Dziwne jest to, że ten bank chyba nic sobie nie robi z tych negatywnych opinii.
~Zak
To ze moge wyplacac kase ze wszystkich bankomatow, i wszedzie miec dostep do online zaliczam na plus, jednak juz kontakt z infolinia i aktualizacja salda to porazka. Mam 2konto w pkosa i nie moge tam zlego slowa powiedziec. GB jeszcze raczkuje, mam jednak kredyt na dobrych warunkach wiec cos kosztem czegos. Zastanawia mnie ile To ze moge wyplacac kase ze wszystkich bankomatow, i wszedzie miec dostep do online zaliczam na plus, jednak juz kontakt z infolinia i aktualizacja salda to porazka. Mam 2konto w pkosa i nie moge tam zlego slowa powiedziec. GB jeszcze raczkuje, mam jednak kredyt na dobrych warunkach wiec cos kosztem czegos. Zastanawia mnie ile zarabiaja ci ktorzy pisza same pozytywne komenty. Bank jest nawet ok jednak kogo nie pytam ze mna w roli glownej zawsze jest jakies ale. Na chwile obecna 6/10 ufam iz niebawem chociaz 9/10. Aktualizacja przed 10 slabo, musze polacic rachunki a dostep na dwa dni zblokowany.
~Natalia
Też miałąm konto GB. Zrezygnowałam pisemnie, a po roku zadzwonił Konsultant, że musze wysłać rozwiązanie umowy ramowej. Zachowałam dowód potwierdzenia wpływu, ale i tak konto moje wciąż otwarte. Trwa to niemal 2 lata. Burdel! ING tez ma wszystkie bankomaty za darmo, łatwo się dodzwonic i mają wysokie standardy obsługi kienta. Jestem Też miałąm konto GB. Zrezygnowałam pisemnie, a po roku zadzwonił Konsultant, że musze wysłać rozwiązanie umowy ramowej. Zachowałam dowód potwierdzenia wpływu, ale i tak konto moje wciąż otwarte. Trwa to niemal 2 lata. Burdel! ING tez ma wszystkie bankomaty za darmo, łatwo się dodzwonic i mają wysokie standardy obsługi kienta. Jestem bardzo zadowolona, jedynie ... cóż baaardzo trudno dostać kredyt. Ale może to i dobrze, że tak rzetelnie sprawdzaja zdolności kredytowe????
~KLIENT
TEN BANK TO TRAGEDIA , OD MIESIĄCA ZGŁASZAM REKLAMACJE I NIC... ZA KAŻDYM RAZEM INNE SALDO WIDZĘ , LOKATY GINĄ W CZARNEJ DZIURZE , NIE POJAWIAJĄ SIE NA KONCIE , ONI PONOĆ WIDZĄ , A MY NIE !! ODRADZAM SERDECZNIE, JAK TLKO ZNAJDZIE SIĘ (MAM NADZIEJĘ MOJE KILKADZ. TYSIĘCY ) , NATYCHMIAST UCIEKAM STAMTĄD !! NA RAZIE SKŁADAM SKARGĘ DO TEN BANK TO TRAGEDIA , OD MIESIĄCA ZGŁASZAM REKLAMACJE I NIC... ZA KAŻDYM RAZEM INNE SALDO WIDZĘ , LOKATY GINĄ W CZARNEJ DZIURZE , NIE POJAWIAJĄ SIE NA KONCIE , ONI PONOĆ WIDZĄ , A MY NIE !! ODRADZAM SERDECZNIE, JAK TLKO ZNAJDZIE SIĘ (MAM NADZIEJĘ MOJE KILKADZ. TYSIĘCY ) , NATYCHMIAST UCIEKAM STAMTĄD !! NA RAZIE SKŁADAM SKARGĘ DO KNF, W KASACH ST. JUŻ JEST ZNACZNIE LEPIEJ...
~Irena
To prawda! Ja kiedyś czekałam ponad 1 miesiąc, dział techniczny nie mógł sobie poradzić z zakłądką historii i jak w XX wieku musiałam notować wszystkie wydatki, bo dodzwonic sie tam to tragedia. Odeszłam od nich, ale mam kartę z Openonline i teraz połączyli się. Znów wróciłam do tego bagna. Strona nieczytelna, suma sumarum nie wiem To prawda! Ja kiedyś czekałam ponad 1 miesiąc, dział techniczny nie mógł sobie poradzić z zakłądką historii i jak w XX wieku musiałam notować wszystkie wydatki, bo dodzwonic sie tam to tragedia. Odeszłam od nich, ale mam kartę z Openonline i teraz połączyli się. Znów wróciłam do tego bagna. Strona nieczytelna, suma sumarum nie wiem ile mam spłącić, celowo klient wprowadzany jest w błąd, że niby najbliższa wpłata to 30 złotych. Tragedia. Rezygnuję u nich zkarty! Nie chcę mieć z nimi NIC wspólnego!
~niezadowolonyklient
Widzę, że marketingowcy chwalą bank na potęgę :) Niestety rzeczywistość nie jest taka kolorowa jak się przedstawia w komentarzach poniżej. Wystarczy wejść na Facebook i zobaczyć co się dzieje na kontach klientów (w tym moim).
~czakoje
Getin Up używam od roku i nie moge powiedziec złego słowa. Wszystko za darmo, do tego swietna bankowosc mobilna i internetowa
~bosa
Świetne rozwiązanie, zdecydowanie ułatwi to codzienne funkcjonowanie klientom.
~Lexy25
Ja tam korzystam z serwisu PKO BP i mam spokoj
~dociekliwy
System informatyczny Getin Online to porażka. System podaje inne kwoty salda dostępnego niż faktyczna ilośc wolnych środków. system nie zakłada lokaty bumerag tzw. "overnight" mimo złozenia dyspozycji - reklamowałem już to kilkukrotnie-obecnie czekam na rozpatrzenie 2 reklamacji. Kiedy postraszyłem kontrolą KNF wreszcie System informatyczny Getin Online to porażka. System podaje inne kwoty salda dostępnego niż faktyczna ilośc wolnych środków. system nie zakłada lokaty bumerag tzw. "overnight" mimo złozenia dyspozycji - reklamowałem już to kilkukrotnie-obecnie czekam na rozpatrzenie 2 reklamacji. Kiedy postraszyłem kontrolą KNF wreszcie dowiaduję się o zmianie systemu. No nareszcie!!! Ale jestem tak wkurwiony na ten bank że i tak go zmienię jesli któryś z konkurentów zaoferuje takie same lub lepsze warunki.

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki