REKLAMA
ZAPISZ SIĘ

Dino oczekuje w 2023 nadal wysokiej presji inflacyjnej. Konsument jest bardziej wrażliwy cenowo

2023-03-24 15:10
publikacja
2023-03-24 15:10

Dino Polska spodziewa się w 2023 roku nadal wysokiej presji inflacyjnej wpływającej na marżę brutto na sprzedaży - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino. Jak wskazał, widać, że konsument jest bardziej wrażliwy cenowo i ostrożniej robi zakupy.

Dino oczekuje w 2023 nadal wysokiej presji inflacyjnej. Konsument jest bardziej wrażliwy cenowo
Dino oczekuje w 2023 nadal wysokiej presji inflacyjnej. Konsument jest bardziej wrażliwy cenowo
fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

"W tym roku uważamy, że nadal będzie wysoka presja inflacyjna, jeśli chodzi o marżę brutto, ale uważamy, że nadal jest możliwość pracowania na kosztach operacyjnych i wysoki, dwucyfrowy LFL, który chcemy osiągnąć powinien nas wspomóc w rozwodnieniu kosztów" - powiedział Michał Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o oczekiwania co do marży brutto w 2023 roku.

Powtórzył, że spółka benczmarkuje się cenami do największych sieci detalicznych.

Krauze nie chciał komentować, jak wyglądają wolumeny sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku.

"Konsument jest bardziej wrażliwy cenowo, robi bardziej przemyślane zakupy. Pracujemy cały czas nad asortymentem i promocjami, by wybierał naszą sieć" - powiedział członek zarządu.

Jak wskazał, udział marek własnych w sprzedaży rośnie i wynosi obecnie ok. 5 proc., z wyłączeniem produktów Agro-Rydzyny.

Pytany, jak długo trwać mogą problemy z łańcuchem dostaw, odpowiedział: "Liczymy na poprawę w tym roku. Uważamy, że nie powinno to już mieć negatywnego wpływu na kapitał obrotowy".

W 2022 roku Dino miało 19,8 mld zł przychodów (wzrost o 48,2 proc. rdr), 1,84 mld zł EBITDA (wzrost o 44,6 proc. rdr) i 1,13 mld zł zysku netto (wzrost o 40,6 proc. rdr).

Marża EBITDA za 2022 r. wyniosła 9,3 proc., podczas gdy w 2021 r. było to 9,5 proc.

Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w 2022 r. 28,5 proc.

Jak poinformował członek zarządu, Dino Polska chce pokazać w 2023 r. silny dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL, choć zapewne nie tak duży jak w 2022 roku. Spółka liczy, że dyscyplina kosztowa pomoże w utrzymaniu marży EBITDA za 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r.

W ubiegłym roku uruchomione zostały 344 nowe markety Dino. Na dzień 31 grudnia 2022 r. sieć Dino tworzyło 2.156 sklepów (19 proc. więcej rdr) o łącznej powierzchni sali sprzedaży 847.817 m kw.

Zarząd spółki oczekuje, że w 2023 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,3 mld zł. W 2022 r. CAPEX wyniósł ok. 1,4 mld zł. (PAP Biznes)

pel/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Ranking kont firmowych z rachunkiem walutowym

Ranking kont firmowych z rachunkiem walutowym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki