Coca-Cola chce podbić nowy segment rynku i przejmuje sieć kawiarni Costa Coffee - informowała w sierpniu spółka na swojej stronie internetowej. Na początku nowego roku Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie.
- Planowane przejęcie sieci przez Coca Colę nie wywoła negatywnych skutków dla konkurencyjności rynku, gdyż obie firmy nie sprzedają podobnych produktów, a związki pomiędzy ich działalnością są raczej znikome - uznała Komisja Europejska.
Coca-Cola otrzymała ostateczną zgodę na przejęcie firmy Costa Limited, która została założona w Londynie w 1971 roku. Cała transakcja kosztować będzie amerykańską spółkę 3,9 mld funtów, co daje 5,1 mld dol.
- Costa daje nam nowe możliwości i wiedzę w zakresie kawy, a nasz system może stworzyć możliwości rozwoju marki Costa na całym świecie - powiedział prezes i dyrektor generalny Coca-Cola, James Quincey. - Gorące napoje to jeden z niewielu segmentów, w którym Coca-Cola nie ma globalnej marki. Costa daje nam dostęp do tego rynku dzięki swojej silnej pozycji - dodał.
W 1995 roku Costa została przejęta przez obecnego właściciela za "jedyne" 19 mln funtów. Teraz jest jedną z najbardziej znaczących marek w branży kawowej na całym świecie - w samej Wielkiej Brytanii ma 2,4 tys. placówek i 1,4 tys. w innych państwach, z czego około 150 w Polsce.
W Polsce Coca-Cola - oprócz flagowego produktu, jakim jest cola - oferuje takie napoje jak: Burn, Cappy, Fanta, Kropla Beskidu, Kinley Tonic, Lift, MultiVita, Nestea, Powerade czy Sprite.
Coca-Cola spodziewa się, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie 2019 r.
DU




















































