Artifex Mundi skupia się na produkcji mobilnej gry RPG, która zgodnie z planami miałby być zakwalifikowana w segmencie AAA. W I połowie 2023 roku mają ruszyć zewnętrzne testy gry - poinformował na konferencji prezes Przemysław Błaszczyk. Spółka planuje tez zmiany w projekcie "Unsolved", które mają wpłynąć na LTV produktu.


"Nowa gra RPG jest coraz bliżej, realizujemy ją zgodnie z harmonogramem, a w czerwcu z satysfakcją zamknęliśmy etap preprodukcji, którego zwieńczeniem jest vertical slice prezentujący wycinek gry w docelowej dla nas jakości" - powiedział prezes Artifex Mundi Przemysław Błaszczyk.
"Od tamtej pory osiągnęliśmy kolejne kamienie milowe i w tym momencie znajdujemy się na ostatniej prostej przed otwarciem pierwszych zewnętrznych testów z graczami, które odbędą się jeszcze w I połowie tego roku" - dodał.
Błaszczyk poinformował, że całe zasoby studia RPG są skupione na tworzeniu gry.
"Chcemy, aby tytuł pod względem jakości mógł aspirować do miana mobilnego RPG klasy AAA" - powiedział.
Wskazał również, że do projektu nowej gry RPG udało się za implikować know-how i doświadczenie zdobyte przez studio przy tworzeniu i obsłudze gry "Bladebound".
"Pod względem marketingowym celujemy w duży segment gatunkowy (...). Uważamy, że pod względem wartości produkcyjnej, to co osiągamy w tej grze, jest na poziomie topowych gier w segmencie" - powiedział.
Spółka planuje również rozwój platformy "Unsolved", określając jej potencjał w trzech wymiarach.
"To po pierwsze długość, w ramach której będziemy dodawać nową zawartość dla istniejącej bazy graczy. Dzięki temu zostaną oni z nami na dłużej, co przełoży się na nasze LTV. W 2023 roku dodajemy i będziemy dodawać co miesiąc nowe gry do +Unsolved, dopóki nie wyczerpiemy bazy" - powiedział.
LTV (lifetime value) to średni przychód stopniowo uzyskiwany w aplikacji lub grze mobilnej od jednego użytkownika.
"Drugi wymiar to szerokość, czyli poszerzenie bazy graczy o nowe kanały UA, (...) oraz o nowe kanały pojawiające się na rynku pozyskiwania użytkowników. Każdą z tych szans testujemy - część z nich zostaje z nami na dłużej, część okazuje się nieudanymi eksperymentami" - wskazał Błaszczyk.
Prezes Artifex Mundi poinformował, że w ramach poszerzania bazy graczy "Unsloved" został wydany na Windows Store i sklepie MAC.
"Oba sklepy dają nam w tym momencie efekt w całym roku na poziomie niskich kilkuset tys. zł. Mamy jeszcze w planach wydanie +Unsolved+ na Steam i Amozaon" - powiedział.
"Unsolved" ma zadebiutować na platformie Steam jeszcze w I półroczu 2023 roku.
Trzecim elementem rozwoju projektu jest poprawa kluczowych wskaźników efektywności.
"Trzecim wymiarem jest wysokość, czyli poprawa KPI przez nowe funkcjonalności i mechaniki oraz zmianę o największym potencjale - rozszerzenie +Unsolved+ o nową meta grę" - powiedział.
"Równolegle pracujemy nad koncepcją istotniejszej przebudowy +Unsolved+ z rozbudowaną warstwą meta gry i systemem wydarzeń, aby uwolnić prawdziwy potencjał produktu w formie free-to-play" - dodał.
Artifex Mundi miało w 2022 roku zysk netto na poziomie ok. 12 mln zł o 5 proc. mniej rdr. Z kolei znormalizowana EBITDA spółki wyniosła 16,4 mln zł wobec 21 mln zł rok wcześniej, co implikuje 5 proc. spadek rdr. Przychody ze sprzedaży wyniosły 38,5 mln zł o 1 proc. mniej rdr. (PAP Biznes)
mcb/ ana/