XTPL przyjął strategię na lata 2023-2026. Celem jest osiągnięcie 100 mln zł sprzedaży komercyjnej, czyli 10-krotnego wzrostu względem 2022 r. oraz zrealizowanie pierwszych wdrożeń technologii na linie przemysłowe globalnych producentów zaawansowanej elektroniki - podała spółka w komunikacie.


Źródłem finansowania strategii jest plan inwestycyjny oszacowany na ok. 60 mln zł, a jego pierwsze elementy zostaną sfinansowane dzięki środkom w wysokości 34,6 mln zł netto pozyskanych przez spółkę w ramach zakończonej w lipcu oferty publicznej.
Finansowanie dalszych etapów zaplanowane jest przede wszystkim ze środków własnych wypracowanych z bieżącej działalności operacyjnej, a także projektów dotacyjnych w zakresie prac B+R. XTPL posiada także możliwość wykorzystania instrumentów dłużnych, których uruchomienie nie jest obecnie rozważane.
"Nasza sprzedaż komercyjna rośnie w wysokim tempie, a my zyskujemy coraz większą rozpoznawalność na arenie międzynarodowej, co przekłada się na istotne postępy w rozwijanych przez nas wdrożeniach przemysłowych oraz rosnącą sprzedaż w pozostałych liniach biznesowych – urządzeń Delta Printing System (DPS) i High Performance Materials (HPM, nanotusze). Wypracowane w ostatnich latach solidne fundamenty, pozytywne trendy i popyt jaki identyfikujemy w obrębie naszego portfolio, zamierzamy przekuć teraz w skalowanie biznesu i znaczące przyspieszenie rozwoju spółki. Główny cel to osiągnięcie do końca 2026 roku sprzedaży komercyjnej na poziomie 100 mln zł, to 10x więcej niż odnotowaliśmy w 2022 roku i wymagać będzie od nas szeregu inwestycji i zmian w strukturze naszej organizacji" - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym prezes Filip Granek.
Dodał, że spółka podtrzymuje plan osiągnięcia pierwszego pełnego wdrożenia technologii XTPL w skali przemysłowej w drugiej połowie 2024 roku.
XTPL podał, że strategia zakłada koncentrację w dwóch kluczowych obszarach: rozwoju biznesu i sprzedaży, a także rozwoju operacyjnego i całej organizacji.
Spółka planuje poszerzenie rozwijanych projektów o nowe branże w postaci telekomunikacji i biosensorów, a także dalszą rozbudowę międzynarodowej sieci dystrybutorów i utworzenie stacjonarnych centr sprzedażowych w kluczowych technologicznie destynacjach: USA, Tajwan, Korea Płd.
XTPL to spółka z branży deep tech, dostarczająca rozwiązania precyzyjnego druku dla globalnego rynku elektroniki. (PAP Biznes)
doa/ gor/