REKLAMA

Taksówkarze chcą lepiej zarabiać i będą strajkować. Górny limit taryfowy nie był zmieniany od 22 lat

2024-03-26 05:57
publikacja
2024-03-26 05:57

Przed wyborami samorządowymi branża taxi naciska na lokalne władze – domaga się podniesienia stawek za przejazd. Ale to niejedyny postulat. Kierowcy idą na wojnę z aplikacjami przewozowymi - donosi wtorkowa "Rzeczpospolita".

Taksówkarze chcą lepiej zarabiać i będą strajkować. Górny limit taryfowy nie był zmieniany od 22 lat
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać i będą strajkować. Górny limit taryfowy nie był zmieniany od 22 lat
fot. Maciej Biedrzycki / / FORUM

Według gazety w środę w Warszawie dojdzie do protestu taksówkarzy – zablokują ruch w centrum, chodząc po przejściach dla pieszych w pobliżu Pałacu Kultury i Nauki. Kierowcy zrzeszeni w tradycyjnych korporacjach chcą pokazać lokalnym władzom, jak bardzo są niezadowoleni z faktu, że Rada Miasta odrzuciła uchwałę, dzięki której stawki opłat za przejazd mogły wzrosnąć czy – jak mówią sami taksówkarze – mogły zostać urealnione.

"Rzeczpospolita" przypomniała, że ustalany przez samorząd górny limit taryfowy (stawka maksymalna za przejechany kilometr) nie był zmieniany od 22 lat.

Dziennik podaje, że tradycyjni taksówkarze twierdzą, iż konkurencja z przewozami przez aplikację jest nierówna, bo firmy takie jak Uber czy FreeNow korzystają z tzw. dynamicznych cenników i w praktyce w godzinach szczytu zarabiają więcej, niż taksówkarze mogą wyjeździć w ramach limitu. Efekt? Platformy przewozowe rosną w siłę, a kolejne tradycyjne korporacje znikają z rynku.

Jak wyjaśnił cytowany przez gazetę Dariusz Chojnowski, przewodniczący "Warszawskiego Taksówkarza", walka z samorządem o podwyżki trwa w sumie od czterech lat, ale jest całkowicie bezskuteczna.

Taksówkarze poza wzrostem opłat domagają się również równego traktowania rywali jeżdżących dla popularnych platform. Ci nie mają sztywnych taryf, lecz stosują tzw. dynamiczne cenniki. A to – wedle protestujących – zaburza konkurencję.

Według "Rzeczpospolitej" firmy z branży przewozu osób przez aplikację też mają kłopoty, m.in. z brakiem rąk do pracy. Ostatnio ostrzegały, że – z uwagi na utrudnienia związane z podjęciem pracy w tym zawodzie przez obcokrajowców – z rodzimego rynku przewozu osób już za parę miesięcy zniknie nawet co dziesiąty kierowca. W Warszawie i innych dużych miastach deficyt ten może sięgać nawet 30 proc., a ceny przejazdów pójdą w górę nawet o 50 proc. To nie robi jednak wrażenia na tradycyjnych taksówkarzach. Dariusz Chojnowski zaznacza, że gdyby operatorzy aplikacji stosowali się do prawa miejscowego i obowiązujących stawek, pasażerowie nie musieliby bać się podwyżek.(PAP)

pif/ mhr/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (38)

dodaj komentarz
1as
Jacy taksówkarze?
Ci Gruzini, Azerowie i Ukraińcy jeżdżący na kupione prawo jazdy, dla pośrednika, na aplikacjach, nie znając języka ani topografii?
Oni nie wiedzą, co to strajk, a prawdziwi taksówkarze wyginęli.pare lat temu.
bha
Skoro na wielu szczytach i górach na globie chcą od dekad coraz lepiej co roku zarabiać i mieć coraz większe Zyski to niestety na dole może zazwyczaj niestety coraz szerzej i szerzej na godne zarabki braknąć!.
pies-budowniczy
Postępu się nie zatrzyma.
lisiec
Ja korzystam zawsze z aplikacji z taksówkarzami, a nie z przewozów niewiadomego pochodzenia może- czasem-kierowców. I od tej pory jestem zadowolony. Próbowałem też z korporacji zamawiać, ale kilka razy zdarzyło się, że przejazd najszybciej za 40 min, a po 25 odwoływali. Mogą i na 45 zł za km ustalić taryfę i co z tego? Kto będzie Ja korzystam zawsze z aplikacji z taksówkarzami, a nie z przewozów niewiadomego pochodzenia może- czasem-kierowców. I od tej pory jestem zadowolony. Próbowałem też z korporacji zamawiać, ale kilka razy zdarzyło się, że przejazd najszybciej za 40 min, a po 25 odwoływali. Mogą i na 45 zł za km ustalić taryfę i co z tego? Kto będzie z tego korzystał- poza turystami? Taksówkarze sami sobie zgotowali ten los. I wielu z nich, do dziś nie zrozumiało nic.
inwestor.pl
Jak chcesz więcej zarabiać to zwiększ swoje kompetencje na rynku pracy zamiast strajkować. Jak na taksówce mało płacą to naucz się zawodu, w którym są wyższe zarobki. Z aplikacjami nie wygrają, bo tam nie można oszukać taksometru i jest to wygodniejsze dla klientów.
simonsoft8
host widzi ta zupełnio inaczej prócz mię. pisze bibloteka
jarobol
A tobie przez ostatnie 20 lat ile wzrosło wynagrodzenie? przypuszczam że sporo.Ale jak taksówkarz ma zablokowany wzrost zarobków przez samorządy to jest świetnie,bo to przecież sami oszuści,prawda?
lipsk
Uber ma dobrego adwokata w ambasadzie usa . Reszta przewożników sie nie liczy bo to polskie firmy a od dawna wiadomo że o polskie firmy zaden tubylcowy rzad sie zajmowac czasu nie ma. Tera walczy z glapa i ziobre zamykac sie szykuje.
rubikk
Rzadko korzystam z taxówek czy uberów, ale ostatnio jechałem przy okazji delegacji. Taksówkarz całą drogę biadolił, że taki krótki kurs, bo około 10km z mojego osiedla na lotnisko a mógł wziąć jakiś zamiejscowy i więcej zarobić... Potem jak usłyszał, że jadę służbowo to zapytał, czy musi naliczać rabat, bo przecież i tak firma mi Rzadko korzystam z taxówek czy uberów, ale ostatnio jechałem przy okazji delegacji. Taksówkarz całą drogę biadolił, że taki krótki kurs, bo około 10km z mojego osiedla na lotnisko a mógł wziąć jakiś zamiejscowy i więcej zarobić... Potem jak usłyszał, że jadę służbowo to zapytał, czy musi naliczać rabat, bo przecież i tak firma mi odda. No i oczywiście całą drogę hejt na uberowców jak to im klientów odbierają. Na koniec mówię, że płatność kartą o czym wiedział wcześniej bo zamawiając taxówkę o tym mówiłem. Na to ten znowu zaczął biadolić, że zanim się terminal włączy to on tyle czasu straci i najlepsze kursy poranne mu ktoś inny weźmie itp. Tragedia, człowiek skupiony wyłącznie na swoim portfelu i na tym jaki to on jest nbieszczęśliwy bo rynek się zmienia.
lancealot
A ja chcę być piękny i bogaty.
Jak chcą lepiej zarabiać to niech się przesiądą na TIRy

Powiązane: Praca, płaca i kariera

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki