REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Skorygowana EBITDA Ten Square Games w II kw. '25 powyżej konsensusu

2025-08-25 17:38, akt.2025-08-25 19:01
publikacja
2025-08-25 17:38
aktualizacja
2025-08-25 19:01

Skorygowana EBITDA Ten Square Games w II kw. '25 wyniosła 27 mln zł - podał producent gier mobilnych w raporcie. Wynik był o 8,9 proc. powyżej konsensusu PAP Biznes na poziomie 24,8 mln zł, skor. EBITDA spadła o 1,1 proc. rdr i spadła 11,5 proc. kdk.

Skorygowana EBITDA Ten Square Games w II kw. '25 powyżej konsensusu
Skorygowana EBITDA Ten Square Games w II kw. '25 powyżej konsensusu
fot. Ten Square Games / / Facebook

Zysk netto j.d. grupy Ten Square Games w II kwartale 2025 r. spadł do 20 mln zł z 22 mln zł rok wcześniej i okazał się 5,8 proc. wyższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes, którzy prognozowali, że wyniesie on 18,9 mln zł.

Przychody wyniosły 81,4 mln zł i były o 0,6 proc. niższe od konsensusu na poziomie 81,9 mln zł, spadając o 17,3 proc. rdr i 10,1 proc. kdk.

EBIT wyniósł 23,6 mln zł i był o 10,8 proc. wyższy od konsensusu na poziomie 21,3 mln zł. EBIT wzrósł 1,3 proc. rdr i spadł o 22,9 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

"Nasza strategia jest jasna – transformacja głównych tytułów, przyspieszenie rozwoju 'Wings of Heroes' oraz wprowadzanie nowych projektów na rynek. Miniony kwartał pokazał, że w każdym z tych obszarów robimy realne postępy, choć ich efekty nie zawsze są od razu widoczne" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes TSG, Andrzej Ilczuk.

"Tym większą satysfakcję daje nam udana premiera Trophy Hunter – pierwszego nowego tytułu w naszym portfolio od 2022 roku. Gracze przyjęli go bardzo pozytywnie, a wczesne KPI pokazują wyraźny potencjał wzrostu. Poczynione postępy wzmacniają nasze przekonanie, że obrany kierunek rozwoju Grupy jest właściwy" - dodał.

TSG w pierwszym półroczu kontynuowała proces transformacji w "Fishing Clash" i "Hunting Clash", którego celem jest zatrzymanie spadku płatności i odbudowa potencjału monetyzacji.

Kluczowe działania obejmowały przede wszystkim liczne testy segmentacji graczy i ofert oraz poprawę doświadczenia użytkowników w początkowej fazie gry. W omawianym okresie istotnie ograniczone zostały wydatki na pozyskanie nowych użytkowników. To była świadoma decyzja, która w krótkim terminie obniża poziom płatności, ale w dłuższej perspektywie ma zapewnić większą efektywność inwestycji marketingowych.

W komunikacie prasowym wskazano, że powrót do wyższych nakładów marketingowych planowany jest w momencie poprawy głównych wskaźników gier, w szczególności retencji na wczesnym etapie. Dlatego poprawa doświadczenia graczy w początkowej fazie gry stanowi kluczowy element procesu transformacji.

W opinii spółki, prowadzone testy pokazują już pierwsze pozytywne sygnały, choć na pełne efekty trzeba jeszcze poczekać do czasu objęcia rozwiązaniami szerszych grup graczy, odpowiedzialnych za istotną część płatności w grupie.

Pozytywną dynamikę płatności rdr utrzymały tytuły z segmentu symulatorów lotu. "Wings of Heroes" w pierwszym półroczu 2025 r. osiągnęło płatności na poziomie 13,6 mln zł, co oznacza wzrost o 111,7 proc. rdr, a "Real Flight Simulator" wygenerował w tym samym okresie 10,5 mln zł (+7,9 proc. rdr).

W II kwartale 2025 r. poziom płatności w tych projektach wyniósł odpowiednio 6,3 mln zł i 5,2 mln zł.

TSG Store zbliżył się do strategicznego progu 25 proc. udziału w płatnościach Grupy – w czerwcu 2025 r. wskaźnik ten wyniósł 23,4 proc. W "Fishing Clash" udział sięgnął 32,9 proc., a w "Hunting Clash" – 21,7 proc.

Do rekordowych wyników TSG Store przyczynił się przede wszystkim systematyczny rozwój projektu siłami wewnętrznymi, w tym wprowadzenie unikalnej waluty w Hunting Clash, zmiana wyglądu sklepu w Fishing Clash oraz wdrożenie systemu lojalnościowego dla jego klientów.

Ważnym czynnikiem zewnętrznym był także wyrok sądu federalnego w USA, który umożliwił bezpośrednie informowanie graczy o ofercie sklepu na terenie USA w aplikacji gry zainstalowanej na telefonach na platformie iOS.

Wskazano, że w lipcu odbyła się globalna premiera Trophy Hunter – pierwszej premiery gry Ten Square Games od października 2022 r. Wczesne wskaźniki retencji i monetyzacji przewyższają wyniki dotychczasowych produkcji grupy i podkreślają potencjał rozwojowy tytułu. Spółka wspiera jego rozwój kampaniami marketingowymi, których budżety są sukcesywnie zwiększane.

Dodano, że plan na drugą połowę roku zakłada szybkie wzbogacenie gry o nowe treści oraz funkcjonalności wzmacniające aspekty społecznościowe i wyróżniające Trophy Hunter na tle konkurencji. Priorytetem zespołu na tym etapie rozwoju gry są projekty wspierające retencję i zaangażowanie graczy. Od sierpnia br. zespół odpowiedzialny za rozwój gry został powiększony do 11 osób. Trophy Hunter funkcjonuje w modelu hybrydowym, generując przychody zarówno z mikropłatności, jak i reklam.

Równolegle rozwijany jest Real Combat Simulator, tworzony przez spółkę zależną Rortos. Obecnie trwają prace nad aktualizacją wprowadzającą tryb multiplayer oraz nowe treści.

Poniżej przedstawiamy wyniki Ten Square Games w drugim kwartale 2025 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes. Dane w mln zł.

2Q2025 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2025 rdr
Przychody 81,4 81,9 -0,6% -17,3% -10,1% 171,9 -5,1%
EBITDA Adj. 27,0 24,8 9,1% -1,0% -11,3% 57,5 0,1%
EBIT 23,6 21,3 10,9% 1,3% -22,9% 54,2 -0,2%
zysk netto j.d. 20,0 18,9 5,7% -9,1% -27,3% 47,5 0,2%
marża EBITDA 33,2% 30,3% 2,95 5,47 -0,48 33,47% 1,72
marża EBIT 29,0% 26,0% 3,01 5,31 -4,82 31,53% 1,54
marża netto 24,6% 23,1% 1,45 2,21 -5,82 27,63% 1,46

mcb/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki