Polskie firmy przejmują z sukcesem marki w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja, Szwajcaria. Za granicą rozpycha się Amica, Nowy Styl, Wielton czy Comarch.


Po 25 latach transformacji polscy przedsiębiorcy coraz śmielej wychodzą ze swoimi biznesami za granicę. Jeszcze niedawno firmy szukały swojej szansy na rozwój głównie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej albo na Ukrainie. Teraz przyszedł czas na Zachód - pisze "Gazeta Wyborcza".
Eksperci twierdzą, że ekspansja zagraniczna jest ważna nie tylko dla rozwoju samych firm, ale też dla rozwoju polskiej gospodarki.
"Przedsiębiorstwa w ten sposób zapewniają sobie różne źródła przychodów i uzależniają się choćby od zmian politycznych w poszczególnych krajach. Ale zyskujemy wszyscy, bo w przyszłości wzrost gospodarczy w Polsce będzie wyższy" - mówi Adam Ruciński, prezes firmy audytorskiej BTFG. (PAP)
sp/


















































