REKLAMA

Monnari chce zwiększyć powierzchnię handlową w '18 o 1,5-3 tys. m kw.

2017-11-16 15:46
publikacja
2017-11-16 15:46
Monnari chce zwiększyć powierzchnię handlową w '18 o 1,5-3 tys. m kw.
Monnari chce zwiększyć powierzchnię handlową w '18 o 1,5-3 tys. m kw.
/ Bankier.pl

Monnari planuje zwiększenie powierzchni salonów w 2018 roku o 1,5-3 tys. m kw. - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Odzieżowa grupa oczekuje, że wzrost powierzchni handlowej w 2017 roku będzie bliżej dolnej granicy zakładanego poziomu 5-10 proc.

"W 2018 roku planujemy zwiększyć naszą powierzchnię handlową o 1,5-3 tysięcy metrów kwadratowych" - powiedziała Anna Augustyniak-Kala, dyrektor ds. organizacyjno-prawnych.

Prezes Mirosław Misztal dodał, że wzrost powierzchni będzie wynikał głównie z powiększania obecnych salonów.

Spółka podała w raporcie kwartalnym, że do najważniejszych niepowodzeń w grupie w trzecim kwartale należy "nie w pełni zrealizowany plan w zakresie rozwoju sieci sprzedaży".

"Wzrost powierzchni handlowej w 2017 roku będzie powyżej 5 proc., ale raczej bliżej dolnej granicy zakładanego wcześniej przedziału 5-10 proc." - powiedział podczas konferencji Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy spółki.

W trzecim kwartale - z uwagi na wygaśnięcie umów - spółka zamknęła cztery salony, jeden salon powiększyła i otworzyła trzy nowe.

Na koniec września Monnari posiadała 162 salony wobec 150 salonów przed rokiem. Powierzchnia handlowa grupy na koniec września wyniosła 32,6 tys. m kw. w relacji do 28,4 tys. m kw. rok wcześniej.

Spółka zamierza rozwijać sprzedaż internetową.

"Liczymy, że sprzedaż internetowa będzie miała coraz większy udział w strukturze sprzedaży" - powiedział Kolbuszewski.

Monnari odnotowała w trzecim kwartale 54,2 mln zł przychodów wobec 46,5 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 913 tys. zł wobec straty przed rokiem na poziomie 2,5 mln zł. Z kolei zysk netto spółki ukształtował się na poziomie 653 tys. zł wobec 563 tys. zł straty rok wcześniej.

Wyniki Monnari znacząco przewyższyły oczekiwania rynkowe. konsensus PAP Biznes zakładał stratę operacyjną na poziomie 0,3 mln zł i zysk netto w wysokości 0,1 mln zł.

Spółka podała w raporcie finansowym, że na pozytywny wynik operacyjny oraz na wygenerowanie zysku netto miała wpływ m. in.: "dyscyplina kosztów przy zakupie kolekcji, ograniczenie dynamiki kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnych zarządu do poziomu 9,8 proc. w relacji do wzrostu powierzchni sprzedaży 14,8 proc., ostrożniejsza polityka przecen w celu obrony marży brutto na sprzedaży, a także poprawa sprzedaży w sklepach otwieranych w ostatnim roku". (PAP Biznes)

sar/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki