REKLAMA

Elektroniczny PIT – więcej ułatwień dla pracodawców

2011-12-09 16:00
publikacja
2011-12-09 16:00
Od 2008 r. przedsiębiorcy mają możliwość rozliczenia zatrudnionych za pomocą systemu e-Deklaracje Ministerstwa Finansów. Coraz więcej firm korzysta jednak z dodatkowego usprawnienia, jakim jest zakup oprogramowania do przygotowania i wysyłki elektronicznych PIT-ów, które z każdym rokiem oferuje firmom kolejne ułatwienia.

Podczas gdy ministerialny system umożliwia jedynie wysyłkę elektronicznych PIT-ów, dostępne na rynku oprogramowanie dla biznesu pozwala również zautomatyzować czynności związane z ich przygotowywaniem oraz archiwizowaniem. Z każdym rokiem aplikacje do obsługi e-Deklaracji dostarczają coraz bardziej rozbudowane funkcjonalności, które w jeszcze większym stopniu usprawniają proces rozliczeń rocznych pracowników.

PKP Cargo rozlicza elektronicznie

Z rozwiązań do obsługi procesu rozliczeń rocznych najchętniej korzystają największe przedsiębiorstwa, w przypadku których korzyści i oszczędności wynikające z ich wdrożenia są najszybsze i najbardziej widoczne. Tak jest w przypadku PKP Cargo S.A., które z rozwiązania GAVDI eDeklaracje korzysta od października 2010 roku.

W PKP Cargo zatrudniamy 25 tysięcy pracowników. Rozliczenie roczne takiej liczby deklaracji podatkowych wiązało się każdego roku z  bardzo dużym nakładem pracy działu kadr i generowało koszty, których, jak się okazało, w prosty sposób można uniknąć. Teraz wszystkie etapy rocznego rozliczenia, od wygenerowania dokumentu PIT, przez jego wysyłkę do Urzędu Skarbowego, aż po jego zarchiwizowanie, są wspierane przez eDeklaracje” – mówi Elżbieta Zdrach, PKP Cargo S.A.

Archiwum z potwierdzeniem urzędowym  

Udogodnieniem dla firm jest także moduł archiwum, który umożliwia przeglądanie wszystkich wygenerowanych deklaracji podatkowych wraz z całą historią, ich wydrukowanie w dowolnym momencie oraz przechowanie Urzędowego Potwierdzenia Odbioru dokumentu.

  • Od tego roku aplikacja GAVDI eDeklaracje daje także możliwość zdefiniowania w archiwum dowolnych kolumn z informacjami o pracowniku, co pozwala na wyszukanie poszczególnych deklaracji,  ich sortowanie i filtrowanie wg indywidualnie zdefiniowanych kategorii, a przez to pozwala na dużo szybsze i bardziej intuicyjne dotarcie do potrzebnych informacji.
  • Od tego roku firmy mogą także korzystać z opcji ręcznego wymuszenia korekty deklaracji, co daje dodatkową możliwość ręcznego poprawienia np. danych adresowych pracownika, oprócz dostępnej dotychczas automatycznej korekty wykonywanej przez system. Z myślą o przedsiębiorstwach wielopodmiotowych aplikacja została wyposażona także w funkcję obsługi wielu mandatów, co pozwoli firmom obsłużyć każdy z podmiotów w oddzielnym fragmencie systemu SAP.

 



Cezary Tchorek-Helm
Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki