REKLAMA

8 lat z życia na zakupach. Kobiety aż tak lubią "shopping"?

2014-01-23 12:56
publikacja
2014-01-23 12:56
Ponad 8 lat ze swojego życia kobiety spędzają na zakupach - podaje Daily Mail. To oznacza, że w ciągu całego życia, dokładnie 25 184 godziny i 53 minuty zajmuje kobiecie kupowanie, wymienianie i oglądanie sklepowych witryn. I chociaż wydaje się to nieprawdopodobne, to ostatnie statystyki dotyczące częstotliwości odwiedzin np. w galeriach handlowych tylko potwierdzają te wyliczenia. Już dziś aż 15,6 proc. pań deklaruje, że każdego tygodnia aż kilka razy robi zakupy w centrum handlowym, codziennie blisko 6 proc. - wynika z najnowszych badań Silesia City Center.

Szczęśliwe czasu nie liczą

Dokładnie 399 godzin i 46 minut każdego roku kobieta spędza na zakupach. Ponad połowę tego czasu zajmują zakupy spożywcze, 10 proc. czasu zajmuje natomiast kupowanie prezentu np. dla rodziny i przyjaciół. Ponad 48 godzin i 51 minut rocznie panie poświęcają na tzw. window shopping, czyli zwykłe oglądanie sklepowych witryn - podaje w swoich badaniach GE Money.

telefony » Męczennicy bez etatu

Na tym jednak nie koniec. Wg GE Money - które przebadało pod tym kątem ponad 3000 Brytyjek, średnio kobieta dokonuje 301 zakupów w skali roku, z czego aż 90 wypadów to zakupy związane z wyglądem - zakup ubrań i butów, dodatków i kosmetyków.

Najwięcej czasu kobiecie zajmuje kupno ubrań, poświęca na to ponad 100 godzin i 48 minut rocznie, ponad 40 godzin i 30 minut zajmuje wybór butów, aż 17 godzin i 33 minuty rocznie panie spędzają w drogeriach i perfumeriach. Łącznie ponad 150 godzin w skali roku -dokładnie tyle czasu potrzeba żeby płynnie nauczyć się hebrajskiego lub arabskiego.

Polka na zakupach: Więcej niż godzinę, a nawet pięć

A jak jest w Polsce? - Kobiety od kilku lat przodują w liczbie godzin spędzonych w centrach handlowych. Widzimy także, że z roku na rok wydłuża się czas wizyt w galerii.Już dziś większość potrzebuje ponad godzinę na pojedynczy wypad do sklepu, rekordzistki nawet 5-6 godzin. Rzadko jednak są to zakupy robione tylko dla siebie. Panie w odróżnieniu od mężczyzn często kupują dla całej rodziny, są jak zaopatrzeniowiec. Stąd może kawał życia spędzony w sklepie - śmieje się Ewa Marcinek z Silesia City Center.

I faktycznie, jak już kobieta wybiera się do centrum handlowego to po to, żeby kupować, kupować i raz jeszcze - kupować. Zakup to powód wizyty w galerii handlowej dla blisko 80 proc. pań. Na ten cel aż 49 proc. kobiet przeznacza więcej niż godzinę podczas jednej wizyty - wyliczyła Silesia City Center. Na dalszym planie są dopiero wizyty w restauracjach i spotkania z koleżankami.

telefony » Nie robię tego za darmo

- Polki są zdeterminowane i lubią robić zakupy, często są one konkretne i zaplanowane. Nie oznacza to jednak, że poświęcamy na nie mało czasu. Pod względem częstotliwości wizyt w centrach handlowych i spędzanego w nim czasu dogoniliśmy już Brytyjki, Niemki i doganiamy Amerykanki - mówi Marcinek.

Nie każdy jednak 301 wypadów na zakupy wiąże się z wydawaniem. Aż 19 takich wycieczek do sklepu to najzwyklejszy "window shopping" - czyli oglądanie wystaw, sprawdzanie promocji, nowej oferty sklepów - jednym słowy snucie się po sklepie - podaje GE Money. Dziś takie wizyty stanowią niecałe 10 proc. - potwierdza Silesia City Center.

/ *Ankietę Silesia City center przeprowadzono w listopadzie 2013 na próbie 684 osób.

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Praca

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki