Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Co szóste auto w Polsce jest premium. TOP 10 modeli z maja

Co szóste auto w Polsce jest premium. TOP 10 modeli z maja

W maju Polacy zarejestrowali 4042 nowe samochody klasy premium, czyli droższe niż 150 tys. zł – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Choć to wynik o jedną trzecią gorszy niż przed rokiem, segment powoli wychodzi z kryzysu, o czym świadczy wzrost sprzedaży o 19 proc. w relacji miesięcznej.

Odbicie segmentu aut luksusowych w porównaniu do kwietniowego dołka było słabsze niż w przypadku całego rynku, który urósł w tym czasie o 39 proc. Sprzedaż aut klasy premium padła jednak ofiarą pandemii koronawirusa z opóźnieniem i w mniejszym stopniu od pozostałych segmentów.

Rejestracje samochodów klasy premium w Polsce w maju 2020 r. – najpopularniejsze modele

Lp. Model Liczba zarejestrowanych egzemplarzy
1. bmw x5 225
2. volvo xc60 203
3. mercedes-benz (klasa c) 202
4. mercedes-benz gle 176
5. bmw x3 164
6. mercedes benz (klasa a) 163
7. audi q5 142
8. audi q3 141
9. bmw serii 3 136
10. volvo xc40 129

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Od początku roku do końca maja Polacy kupili 26 367 aut droższych niż 150 tys. zł., co jest wynikiem o 17,6 proc. gorszym od osiągniętego w analogicznym okresie 2019 r. Spadek sprzedaży liczony dla całego rynku nowych aut wyniósł w tym czasie blisko 39 proc.

BMW nieznacznie przed Mercedesem

W maju najwięcej aut klasy premium w Polsce sprzedało BMW (1131 egzemplarzy), które nieznacznie wyprzedziło Mercedesa (1126 egzemplarzy). To jednak koncern ze Stuttgartu pozostaje liderem, jeśli weźmiemy pod uwagę pierwsze pięć miesięcy 2020 r. W tym czasie Polacy kupili 6546 nowych mercedesów kosztujących co najmniej 150 tys. zł. Jak zauważają analitycy IBRM Samar, rezultat ten nie obejmuje jednak osobowych wersji vanów produkowanych przeze Mercedesa (citan, vito, marco polo i sprinter).

Od początku roku Polacy kupili także 6305 nowych, luksusowych bmw, 5113 audi i 4422 samochody klasy premium produkowane przez Volvo. Czołowa czwórka producentów odpowiada za 85 proc. sprzedanych egzemplarzy w segmencie.

Sprzedaż wzrosła nawet dwukrotnie

Najpopularniejszym modelem maja okazało się bmw x5 (225 egzemplarzy), które wyprzedziło liderujące w ostatnich miesiącach volvo xc60 (203 egzemplarze), mercedesa klasy c (202 egzemplarze) i mercedesa gle (176 egzemplarzy). Choć poza volvo xc60 to wyniki lepsze od zanotowanych w kwietniu, tym razem żaden z modeli premium nie znalazł się w czołowej dwudziestce sprzedaży bez podziału na segmenty.

Porównując wyniki sprzedażowe osiągnięte w maju z kwietniowymi, najmocniej sprzedaż skoczyła w przypadku mercedesa-benz (klasa c) – o 112,6 proc. Mercedes-benz gle osiągnął wynik o 85,3 proc. lepszy od kwietniowego a bmw x5 lepszy o 38,9 proc.

Spadek sprzedaży odnotował także kwietniowy lider – volvo xc60 (-30,2 proc. m/m), a także bmw x3 (-10,9 proc. m/m) oraz bmw serii 3 (-8,1 proc. m/m).

Wciąż sprzedaż w segmencie aut premium napędzają firmy, które w maju dokonały 87 proc. rejestracji. Największy odsetek samochodów zarejestrowanych na REGON odnotowano w przypadku majowego lidera – bmw x5. Spośród 225 egzemplarzy, aż 216 (96 proc.) kupiono na firmę.

Tematy
Komentarze
Co szóste auto w Polsce jest premium. TOP 10 modeli z maja
Marcin Kaźmierczak
Podziel się