Ostatnio coraz częściej pojawiają się informacje o problemach Ryanaira: zapowiadanych przez związkowców protestach i odwoływanych lotach. Teraz doszły kolejne, bowiem Ryanair oraz Wizz Air zostały ukarane przez Węgry grzywną w wysokości 125 mln forintów za złe traktowanie pasażerów i politykę bagażową.
Obie linie lotnicze zostały ukarane przez węgierskiego regulatora. Wizz Air musi zapłacić 25 mln forintów (330 tys. zł), natomiast Ryanair - 100 mln forintów (1,322 mln zł). I choć może kwoty te po przeliczeniu na polską walutę nie robią aż tak dużego wrażenia, to jest to jednoznaczny sygnał, że tani przewoźnicy nie są bezkarni w swoich działaniach i za przewinienia będą musieli jednak odpowiedzieć.
Przeczytaj także
Wizz Airowi zarzuca się trudności w skontaktowaniu się z przewoźnikiem przez pasażerów, zdobyciu informacji o odwołanych rejsach czy nieinformowanie o opóźnieniach samolotów. Jednak to nie największe przewinienie węgierskiej spółki. Główną winą jest to, że Wizz Air nie informuje podróżnych o przysługujących im prawach, chociażby do odszkodowania.
Natomiast Ryanair odpowie za dwa lipcowe loty z Budapesztu do Las Palmas, podczas których na pokład nie zabrano wszystkich bagaży. Przy pierwszej sytuacji podróżni dowiedzieli się o tym dopiero po zakończonej podróży, a na swoje walizki musieli czekać kilka dni. Podczas kolejnego rejsu pasażerowie zostali poinformowani o zaistniałym problemie, a pilot poradził im, by zabrali ze sobą najpotrzebniejsze rzeczy. Dodatkowo pracownicy linii zaznaczyli, że jeśli ktoś nie zgadza się na to, by jego rzeczy doleciały do Hiszpanii w późniejszym terminie, może opuścić samolot już teraz.
Obie kary nie są prawomocne i przewoźnicy mogą odwołać się od tej decyzji.
Warto przy okazji przypomnieć o tym, że obie linie wprowadziły niekorzystne zmiany w zakresie polityki bagażowej w sierpniu tego roku. W Ryanairze od 1 listopada będziemy musieli zapłacić za większy bagaż podręczny, natomiast podczas podróży Wizz Airem - by mieć pewność, że bagaż wniesiemy na pokład - będziemy musieli wykupić dodatkową usługę.
DU


























































