REKLAMA

Polacy odchodzą od tradycyjnej bankowości

2016-08-22 00:50
publikacja
2016-08-22 00:50

Placówek bankowych jest coraz mniej. Od 2012 r. ubyło ich 1275. Dotychczasowi pracownicy tracą pracę lub przechodzą do call centers, chatów i pokojów wideo, bo co czwarta operacja bankowa w Polsce odbywa się poprzez aplikację mobilną.

Polacy odchodzą od tradycyjnej bankowości / fot. Piotr Małecki / FORUM

Obecnie działa w Polsce 14 tys. placówek bankowych. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w pierwszym półroczu b.r. banki zamknęły już 368 obiektów - pisze "Rzeczpospolita".

Bierze się to ze zmiany sposobu komunikacji klientów z firmami, którą obserwujemy w praktycznie wszystkich segmentach gospodarki - tłumaczy dziennik.

"Przeciętny klient w 2015 r. aż o 11 proc. zmniejszył liczbę transakcji bankomatowych w stosunku do 2013 r." pisze dziennik, powołując się na dane z raportu "Bain & Company". Zgodnie z nimi "już co czwarta operacja bankowa jest dokonywana z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, a w ciągu dwóch lat rynkowy udział takich transakcji może się zwiększyć ponad dwukrotnie".

"Na tym trendzie zarabiają dostawcy technologii, jak m.in. LiveChat Software czy Comarch, który "stworzył prototyp aplikacji łączącej w sobie funkcje planowania finansowego i doradztwa inwestycyjnego przy użyciu gogli 3D" podsumowuje "Rzeczpospolita".

Te dane potwierdzają raporty PRNews.pl. Jeśli chodzi o rynek bankowości mobilnej, to na koniec II kwartału 2016 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wzrosła do 6,3 mln osób. To dwa miliony więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzy banki mają powyżej 1 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Są to PKO Bank Polski, Bank Pekao i mBank.

Trzy banki mają powyżej 1 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Są to PKO Bank Polski, Bank Pekao i mBank.

Czytaj więcej na PRNews.pl: "Rynek bankowości mobilnej – II kw. 2016".

Potwierdzają się również dane dotyczące liczby placówek bankowych. s ciągu I kwartału 2016 roku ankietowane przez PRNews.pl banki zamknęły łącznie 161 placówek własnych. W tym czasie przybyło tylko 12 nowych oddziałów. Ograniczaniu sieci sprzedaży towarzyszy także redukcja zatrudnienia. W 17 ankietowanych bankach w ciągu roku zatrudnienie skurczyło się o 3842 etaty.

Czytaj więcej na PRNews.pl: "Placówki bankowe – I kw. 2016".

(PAP)

mars/B24

Źródło:Bankier24
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (14)

dodaj komentarz
~Polak
A ja i tak wolę tradycyjną bankowość - sponsorowane artykuły olewam :)
~pola
Nie wszędzie jest mobilna dobze rozwinięta ale są banki któe wiodą w tym prym. Getin do nich niależy.
~niepelnosprawny_org
"Placówek bankowych jest coraz mniej. Od 2012 r. ubyło ich 1275. Dotychczasowi pracownicy tracą pracę lub przechodzą do call centers, chatów i pokojów wideo, bo co czwarta operacja bankowa w Polsce odbywa się poprzez aplikację mobilną."
he he, mowiono, że to kryzys banków.... a jednak "świetność komórek"...
~JERZY
Sponsorowane bzdury.Ilość kart zmniejszyła się .
~niepelnosprawny_org
kredytowych? - tak, ostatnio był tu artykuł o półrocznych statystykach, ale liczby nie pamietam 30 lub 300 tysiecy mniej
~h6
wlasnie niedawno podali, ze młodzi amerykanie porzucaja karty płatnicze.
Niemcy nie używaja kart. W japonii też są słabo popularne.
~Basia
A jak się ktoś pomyli to straci pieniądze , a tak w banku jeszcze coś można zrobić .
Nie cieszmy się za szybko .
~rebeka
banki ZMUSZAJĄ klientów do rezygnacji z korzystania z placowek (przez internet i wplatomaty i bankomaty wszystko za darmo a w oddziale trzeba placic oraz kolejki w oddzialach powodowane małą ilością pracowników) a potem twierdząze to wybór klientów....
~Mumin-San
Banki zmuszają do rezygnacji, banki zmuszają do korzystania, banki z zmuszają do brania, banki nic tylko zmuszają :D
Ogarnijcie się ludzie, przecież macie wolnośc wyboru, a Wam nadal pokutuje przeświadczeni, że to Państwo za Was wszystko wybierze i zrobi. KOMUNO, WRÓĆ?!
~luz odpowiada ~Mumin-San
pracownik banku jest pod presją sprzedaży konkretnego produktu ,, musi wykonać plan sprzedaży poszedłem do banku po zapoznaniu się z ofertą na stronie internetowej ,, w banku usłyszałem inną ofertę , chciałem mieć czas na zastanowienie , a ponad to pracownik poinformował mnie że wszystkie szczegóły znajdę również pracownik banku jest pod presją sprzedaży konkretnego produktu ,, musi wykonać plan sprzedaży poszedłem do banku po zapoznaniu się z ofertą na stronie internetowej ,, w banku usłyszałem inną ofertę , chciałem mieć czas na zastanowienie , a ponad to pracownik poinformował mnie że wszystkie szczegóły znajdę również na stronie internetowej , szperałem w internecie chyba z dwa dni , przejrzałem regulaminy i co tylko , o ofercie o której mówił pracownik nie dowiedziałem się nic, tak że w banku albo pracownik nie jest na bieżąco , albo internet nie jest na bieżąco albo oferta jest przypadkowa z kapelusza ,, ogólnie - nie sposób załatwić prosty rachunek na normalnych warunkach w ciągu jednego dnia

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki