REKLAMA

Polacy odchodzą od tradycyjnej bankowości

2016-08-22 00:50
publikacja
2016-08-22 00:50

Placówek bankowych jest coraz mniej. Od 2012 r. ubyło ich 1275. Dotychczasowi pracownicy tracą pracę lub przechodzą do call centers, chatów i pokojów wideo, bo co czwarta operacja bankowa w Polsce odbywa się poprzez aplikację mobilną.

fot. Piotr Małecki / / FORUM

Obecnie działa w Polsce 14 tys. placówek bankowych. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w pierwszym półroczu b.r. banki zamknęły już 368 obiektów - pisze "Rzeczpospolita".

Bierze się to ze zmiany sposobu komunikacji klientów z firmami, którą obserwujemy w praktycznie wszystkich segmentach gospodarki - tłumaczy dziennik.

"Przeciętny klient w 2015 r. aż o 11 proc. zmniejszył liczbę transakcji bankomatowych w stosunku do 2013 r." pisze dziennik, powołując się na dane z raportu "Bain & Company". Zgodnie z nimi "już co czwarta operacja bankowa jest dokonywana z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, a w ciągu dwóch lat rynkowy udział takich transakcji może się zwiększyć ponad dwukrotnie".

"Na tym trendzie zarabiają dostawcy technologii, jak m.in. LiveChat Software czy Comarch, który "stworzył prototyp aplikacji łączącej w sobie funkcje planowania finansowego i doradztwa inwestycyjnego przy użyciu gogli 3D" podsumowuje "Rzeczpospolita".

Te dane potwierdzają raporty PRNews.pl. Jeśli chodzi o rynek bankowości mobilnej, to na koniec II kwartału 2016 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wzrosła do 6,3 mln osób. To dwa miliony więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzy banki mają powyżej 1 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Są to PKO Bank Polski, Bank Pekao i mBank.

Trzy banki mają powyżej 1 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Są to PKO Bank Polski, Bank Pekao i mBank.

Czytaj więcej na PRNews.pl: "Rynek bankowości mobilnej – II kw. 2016".

Potwierdzają się również dane dotyczące liczby placówek bankowych. s ciągu I kwartału 2016 roku ankietowane przez PRNews.pl banki zamknęły łącznie 161 placówek własnych. W tym czasie przybyło tylko 12 nowych oddziałów. Ograniczaniu sieci sprzedaży towarzyszy także redukcja zatrudnienia. W 17 ankietowanych bankach w ciągu roku zatrudnienie skurczyło się o 3842 etaty.

Czytaj więcej na PRNews.pl: "Placówki bankowe – I kw. 2016".

(PAP)

mars/B24

Źródło:Bankier24
Tematy
Nowy etap inwestycji „GRZEGÓRZECKA 77” w Krakowie. Sprawdź!

Nowy etap inwestycji „GRZEGÓRZECKA 77” w Krakowie. Sprawdź!

Komentarze (14)

dodaj komentarz
~Polak
A ja i tak wolę tradycyjną bankowość - sponsorowane artykuły olewam :)
~pola
Nie wszędzie jest mobilna dobze rozwinięta ale są banki któe wiodą w tym prym. Getin do nich niależy.
~niepelnosprawny_org
"Placówek bankowych jest coraz mniej. Od 2012 r. ubyło ich 1275. Dotychczasowi pracownicy tracą pracę lub przechodzą do call centers, chatów i pokojów wideo, bo co czwarta operacja bankowa w Polsce odbywa się poprzez aplikację mobilną."
he he, mowiono, że to kryzys banków.... a jednak "świetność komórek"...
~JERZY
Sponsorowane bzdury.Ilość kart zmniejszyła się .
~niepelnosprawny_org
kredytowych? - tak, ostatnio był tu artykuł o półrocznych statystykach, ale liczby nie pamietam 30 lub 300 tysiecy mniej
~h6
wlasnie niedawno podali, ze młodzi amerykanie porzucaja karty płatnicze.
Niemcy nie używaja kart. W japonii też są słabo popularne.
~Basia
A jak się ktoś pomyli to straci pieniądze , a tak w banku jeszcze coś można zrobić .
Nie cieszmy się za szybko .
~rebeka
banki ZMUSZAJĄ klientów do rezygnacji z korzystania z placowek (przez internet i wplatomaty i bankomaty wszystko za darmo a w oddziale trzeba placic oraz kolejki w oddzialach powodowane małą ilością pracowników) a potem twierdząze to wybór klientów....
~Mumin-San
Banki zmuszają do rezygnacji, banki zmuszają do korzystania, banki z zmuszają do brania, banki nic tylko zmuszają :D
Ogarnijcie się ludzie, przecież macie wolnośc wyboru, a Wam nadal pokutuje przeświadczeni, że to Państwo za Was wszystko wybierze i zrobi. KOMUNO, WRÓĆ?!
~luz odpowiada ~Mumin-San
pracownik banku jest pod presją sprzedaży konkretnego produktu ,, musi wykonać plan sprzedaży poszedłem do banku po zapoznaniu się z ofertą na stronie internetowej ,, w banku usłyszałem inną ofertę , chciałem mieć czas na zastanowienie , a ponad to pracownik poinformował mnie że wszystkie szczegóły znajdę również na stronie internetowej pracownik banku jest pod presją sprzedaży konkretnego produktu ,, musi wykonać plan sprzedaży poszedłem do banku po zapoznaniu się z ofertą na stronie internetowej ,, w banku usłyszałem inną ofertę , chciałem mieć czas na zastanowienie , a ponad to pracownik poinformował mnie że wszystkie szczegóły znajdę również na stronie internetowej , szperałem w internecie chyba z dwa dni , przejrzałem regulaminy i co tylko , o ofercie o której mówił pracownik nie dowiedziałem się nic, tak że w banku albo pracownik nie jest na bieżąco , albo internet nie jest na bieżąco albo oferta jest przypadkowa z kapelusza ,, ogólnie - nie sposób załatwić prosty rachunek na normalnych warunkach w ciągu jednego dnia

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki