LiveChat Software ocenia, że możliwa jest pełna automatyzacja komunikacji z klientami - powiedział Marcin Droba, szef działu relacji inwestorskich spółki. Dodał, że dostrzega dodatkowe ryzyko konkurencji wynikające z używania technologii OpenAI.


"Dużo wewnętrznie rozmawiamy o AI. (...) Teraz są dyskusje o prywatności i o tym, że ChatGPT jest zakazywany. Zakazywany jest oczywiście sam ChatGPT, a nie wykorzystanie w rozwiązaniach AI modelu językowego OpenAI. (...) Trzeba bardzo dbać o bezpieczeństwo danych korzystając z ChatGPT" - powiedział Marcin Droba.
"To co się dzieje przekonało nas ostatecznie do tego, że możliwa jest pełna automatyzacja komunikacji z klientami. Trend automatyzacji będzie bardzo przyspieszał" - dodał.
Marcin Droba wskazał, że dostrzega dodatkowe ryzyko konkurencji wynikające z używania OpenAI, ponieważ tym rozwiązaniem zajmuje się wiele spółek.
Szef działu IR potwierdził, że można spodziewać się kolejnego produktu typu OpenWidget.
"Docelowo na pewno chcemy mieć więcej produktów. Natomiast nie spodziewałbym się tego w najbliższym czasie, dlatego, że jesteśmy bardzo skupieni na wykorzystaniu możliwości związanych z udostępnieniem i rozwojem technologii OpenAI i AI w ogóle" - powiedział.
"To, co było ciekawe w tym kwartale to fakt, że rotacja klientów była duża. Przychodzili i odchodzili w tym czasie mali klienci. Mieliśmy dwa geograficzne motory wzrostu. Są to przede wszystkim Stany Zjednoczone (co jest bardzo dobrym sygnałem) i Azja. Wzrost ARPU wynikał w dużej mierze ze sprzedaży. (...) Bieżący klienci zwiększali wartość współpracy" - dodał Marcin Droba.
LiveChat Software szacuje, że przychody grupy za okres trzech miesięcy zakończonych w marcu 2023 roku, czyli w IV kwartale roku finansowego 2022/23, wyniosły 20,02 mln USD i były wyższe rdr o 37 proc.
W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2022 r.) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,61 mln USD.
"Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta) wynikającego przede wszystkim z procesu zmiany cenników wszystkich produktów spółki, który rozpoczął się w maju 2022 roku" - napisano w komunikacie.
Spółka poinformowała, że wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów grupy (MRR) ze wszystkich produktów, na koniec marca 2023 r. wyniosła 6,40 mln USD co oznacza wzrost o 0,8 proc. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 i o 37,9 proc. rok do roku.
Przychody wygenerowane przez ChatBot spadły o 0,7 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i wzrosły o 33,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
"Kwartalny spadek wynika głównie z wysokich płatności rocznych i płatności za interakcje przekraczające limity ustalone w abonamencie w poprzednim kwartale. MRR produktu ChatBot wzrosło w trakcie kwartału o ponad 9 proc. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 r." - napisano. (PAP Biznes)
alk/ osz/