REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

E&H na koniec '16 chce mieć 318 salonów w Polsce oraz 22 na Ukrainie i Białorusi

2016-09-29 12:57
publikacja
2016-09-29 12:57

Esotiq & Henderson zakłada, że powierzchnia salonów Esotiq w Polsce wzrośnie na koniec 2016 r. o 18 proc. Grupa chce mieć 300 salonów tej marki w Polsce, co wraz z salonami Femestage da liczbę 318 - wynika z wypowiedzi prezesa Adama Skrzypka. Grupa chce mieć do końca roku łącznie 22 salony na Ukrainie i Białorusi, planuje również 7 otwarć w Niemczech.

"Powierzchnia (salonów Esotiq - PAP) na koniec 2016 roku powinna wynieść 17.850 m kw., co oznacza wzrost rdr o 18 proc." - powiedział na czwartkowej konferencji prezes Adam Skrzypek.

Jak podano w prezentacji, liczba sklepów sieci Esotiq w Polsce na koniec 2016 roku powinna wzrosnąć do 300.

Po drugim kwartale grupa miała w Polsce 261 salonów tej marki. E&H jednocześnie chce rozwijać sieć w Niemczech oraz na Ukrainie i Białorusi.

"Planujemy dalszy rozwój sieci Esotiq w Niemczech. (...) W ciągu najbliższych dni nastąpi dokapitalizowanie Esotiq GmbH przez E&H S.A. i TFI BGK dzięki czemu nastąpi przyspieszenie naszego rozwoju w tym kraju (...). Celem jest wyższa sprzedaż/mkw i utrzymanie marży brutto na sprzedaży wyższej niż w Polsce (...) Planujemy siedem dodatkowych punktów sprzedaży do końca roku i będziemy starali się to zrealizować" - powiedział prezes Skrzypek.

"Na wschodzie chcemy rozpocząć sprzedaż poprzez salony franczyzowe, kontynuując jednocześnie sprzedaż hurtową do sklepów multibrandowych. Na koniec roku łącznie na Ukrainie i Białorusi powinniśmy mieć 11 sklepów marki Esotiq i 11 sklepów marki Femestage" - dodał.

Po drugim kwartale grupa miała 3 salony Esotiq w Niemczech, a na Ukrainie - dwa salony Esotiq oraz 1 salon Femestage.

Prezes, pytany czy grupa może zakończyć 2016 rok dodatnim wynikiem, odpowiedział, że "trend jest pozytywny".

"Jeżeli chodzi o sprzedaże to powinniśmy kontynuować trend wzrostowy" - dodał.

Przychody grupy po pierwszym półroczu wyniosły 63,5 mln zł wobec 54,3 mln zł rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła w tym okresie 3,4 mln zł wobec 1,2 mln zł zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego.

"Podsumowując plany na 2016 rok, zamierzamy dynamicznie zwiększać powierzchnię grupy oraz rozwijać obszar e-commerce (...) Chcemy pracować nad wysoką marżą brutto i poprawiać rentowność spółek zależnych" - powiedział prezes. (PAP)

sar/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Niemcy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki