Analitycy DM mBanku, w raporcie z 26 stycznia, podwyższyli dziewięciomiesięczną cenę docelową akcji Agory do 18,9 zł z 18 zł wcześniej, podtrzymując jednocześnie zalecenie "kupuj".
W czwartek na zamknięciu kurs Agory wynosił 13,15 zł.
"Kurs Agory spadł o ponad 25 proc. od początku września w efekcie nieuzasadnionej wyprzedaży (akcji - PAP), co jest, w naszej ocenie, świetną okazją zakupową" - napisali analitycy w raporcie.
"Akcje Agory są obecnie handlowane przy wskaźniku 5,5-krotności EV/EBITDA na rok 2017, co oznacza olbrzymie, 42-proc. dyskonto do spółek porównywalnych" - dodano.
W ocenie analityków, sama sieć kin Helios, której właścicielem jest Agora, jest warta ok. 12,1 zł na akcję, co jest równowartością ponad 90 proc. obecnej wyceny całej grupy.
Analitycy DM mBanku podwyższyli prognozy wyników segmentu prasowego spółki, zakładając ograniczenie spadków sprzedaży gazet, podwyżki cen prasy oraz rosnące przychody z subskrypcji internetowych.
Analitycy spodziewają się, że segment internetowy Agory wyjdzie na plus i osiągnie w czwartym kwartale zysk netto na poziomie około 8,3 mln zł, co będzie oznaczało spadek o 11,5 proc. w ujęciu rok do roku, wobec spadku o 39,1 proc. rok do roku w poprzednim kwartale.
Według autorów raportu, w nowej strategii Agora skupi się m.in. na przejęciach i rozwoju segmentu internetowego.
"Agora opublikuje pod koniec marca zaktualizowaną strategię biznesową - nasze oczekiwania są takie, że grupa będzie chciała wykorzystać aktywność w zakresie fuzji i przejęć do rozwoju w Polsce i za granicą, jak również skupi się na umocnieniu pozycji na rynku mediów internetowych i e-commerce oraz dokonać dezinwestycji w niepodstawowej działalności i ograniczać koszty" - napisano. (PAP Biznes)
kuc/ ana/






















































