REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

DM PKO BP podwyższa rekomendację dla LPP do "trzymaj", cenę docelową do 5.444 zł

2016-10-21 09:19
publikacja
2016-10-21 09:19

Analitycy DM PKO BP, w raporcie z 14 października, podwyższyli rekomendację dla LPP do "trzymaj" ze "sprzedaj", podnosząc jednocześnie cenę docelową dla akcji spółki do 5.444 zł z 4.319 zł wcześniej.

Raport został przygotowany przy kursie 5.110 zł. W czwartek na zamknięciu za akcję spółki płacono 5.606 zł.

"Po wyjątkowo słabym 2016 r. spodziewamy się lepszych wyników w 2017, głównie za sprawą poprawy marży brutto na sprzedaży o 3,7 pp, co oznacza odwrócenie negatywnego trendu. Spółka wciąż boryka się z problemami w jej głównej marce Reserved (spadek sprzedaży na m kw.), generującej 47 proc. przychodów w grupie, co ma związek z wolniejszym dojrzewaniem powierzchni i słabą kolekcją" - napisano w raporcie.

"Ponadto wzrost kosztów SG&A (wzrost kosztów najmu powierzchni i wynagrodzeń) oraz zamknięcie nieudanego konceptu marki premium Tallinder dodatkowo obciążą wyniki br." - dodano.

Analitycy DM PKO BP spodziewają się, że LPP w 2017 r. otworzy 90 tys. m kw. (+10 proc. rdr), a w 2018 81 tys. m kw. (+8 proc. rdr).

"Ponadto widoczny będzie pozytywny wpływ otwarć z 2015 r. (wzrost dojrzałej powierzchni o 100-120 tys. m kw.), co będzie wspierać sprzedaż w przyszłych latach" - czytamy w rekomendacji.

Według prognoz DM PKO BP w 2016 r. LPP wypracuje 6,0 mld zł przychodów (+17 proc. rdr), a w 2017 r. 6,9 mld zł przychodów (+16 proc.). Analitycy szacują, że EBITDA spółki w tym roku może wynieść 582 mln zł, a w przyszłym roku 949 mln zł. (PAP)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Anonim
Ciekawe, skąd analitycy DM PKO BP czerpią przekonanie, że przyszłe kolekcje Reserved będą lepsze od obecnej, czyli ich zdaniem "słabej"? Mają jakiś wgląd w przyszłość? A jeśli będą równie nieudane?
Spadek zainteresowania marką Reserved to nie jest kwestia jednego gorszego sezonu, trwa od lat. Warto przypomnieć, że jeszcze
Ciekawe, skąd analitycy DM PKO BP czerpią przekonanie, że przyszłe kolekcje Reserved będą lepsze od obecnej, czyli ich zdaniem "słabej"? Mają jakiś wgląd w przyszłość? A jeśli będą równie nieudane?
Spadek zainteresowania marką Reserved to nie jest kwestia jednego gorszego sezonu, trwa od lat. Warto przypomnieć, że jeszcze pięć lat temu Reserved miało ok. 55% udziału w przychodach firmy, teraz jest to już tylko 47%. W czasie, kiedy inne marki LPP się rozwijają, Reserved zdaje się tracić na znaczeniu.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki