Analitycy DM BOŚ, w raporcie z 4 grudnia, podnieśli cenę docelową akcji Brand24 do 31,6 zł z 28,2 zł wcześniej.


W dniu wydania raportu kurs akcji Brand24 wyniósł 23,5 zł.
"Pozytywny wpływ na naszą wycenę wywiera (ceteris paribus) przesunięcie w przód momentu wyceny, wzrost (od naszej poprzedniej wyceny we wrześniu) median mnożników przyszłych zysków dla spółek z segmentu SaaS, oraz nasza decyzja o obniżeniu (dla wszystkich krytych polskich spółek) przyjmowanego poziomu stopy wolnej od ryzyka dla okresu rezydualnego (po roku 2033) do 5,0 proc. (z 7,0 proc. dotychczas; przyjmowana stopa wolna od ryzyka dla okresu dokładnych prognoz (następna dekada) pozostaje na poziomie rynkowej (lecz nie wyższej, niż 7,0 proc.) rentowności w terminie wykupu polskich 10-letnich obligacji skarbowych)" - napisano w raporcie.
Jak wskazali analitycy, proces wprowadzenia podwyżek cen abonamentów i przebudowy cennika przez Brand24 okazał się sukcesem, przynosząc wyraźny wzrost miesięcznych powtarzalnych przychodów, przychodów na użytkownika, poprawiając widoczność przychodów generowanych w kolejnych okresach i podnosząc ich poziom oraz materialnie obniżając ryzyko związane z bieżącą działalnością spółki.
Jednocześnie jednak - jak wskazuje DM BOŚ - doprowadził do bardzo istotnego ograniczenia przyrostu liczby użytkowników Brand24.
Zdaniem analityków, efekty procesu podwyżek cen abonamentów (pomijając ewentualny składnik walutowy) wydają się już być w większości odzwierciedlone w poziomie przychodów generowanych przez spółkę, które potrzebują kolejnego impulsu.
Depesza jest skrótem raportu DM BOŚ. Powstał on na zlecenie GPW w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego. Jego autorem jest Sobiesław Pająk.
Pierwsze rozpowszechnienie miało miejsce 5 grudnia, o godz. 7.30.
W załączniku pełna wersja raportu. (PAP Biznes)
pel/ asa/