REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Czy na przejściu z V8 na elektryka da się zarobić? Podcast o motoryzacji po 2035 roku

Marcin Bołtryk2023-08-13 08:00, akt.2023-08-13 13:26redaktor
publikacja
2023-08-13 08:00
aktualizacja
2023-08-13 13:26

Klamka zapadła. Samochody spalinowe odejdą do lamusa już za nieco ponad dekadę, jednak wbrew pozorom zmiany, jakie nas czekają, wykraczają daleko poza rezygnację z tego rodzaju napędu.

Czy na przejściu z V8 na elektryka da się zarobić? Podcast o motoryzacji po 2035 roku
Czy na przejściu z V8 na elektryka da się zarobić? Podcast o motoryzacji po 2035 roku
fot. Clare Louise Jackson / / Shutterstock

Unia Europejska ma jedne najbardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji do atmosfery szkodliwych substancji z samochodowych rur wydechowych. Jest też regionem, w którym samochody nowe spalinowe zostaną wycofane ze sprzedaży już za 13 lat. To prawdziwa rewolucja. Chodzi jednak nie tylko o zmianę sposobu napędzania naszych aut, lecz także o jej tempo. Chodzi również o to, że wymiana silnika spalinowego na elektryczny ma wymiar daleko wykraczający poza motoryzację czy technologię. Zapraszam na kilka rozmów o tym, co zmieni się w 2035 r.

Zaczniemy… od początku, czyli ustalenia powodów, dla których unijni urzędnicy podjęli aż tak drastyczne kroki w odniesieniu do motoryzacji. Opowiada o tym Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

Jakub Faryś, szef Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, opowie o wyzwaniach, jakie rok 2035 stawia przed europejskimi producentami aut oraz o tym, że od tego, jak im sprostają, zależy ich być albo nie być.

Motoryzacja to nie tylko producenci aut, to również ogromna liczba firm produkujących i dystrybuujących części samochodowe. O tym, czym dla tej grupy jest 2035 r., mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Aleksander Rajch, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych koncentruje się z kolei na transporcie ciężkim. Będzie też kilka słów o segmentach motoryzacji, które do elektromobilnej przeszłości przygotowane są najsłabiej.

Ostatnia rozmowa jest z nieco innej beczki. Kieruje rozwiązania dotyczące rynku motoryzacyjnego po 2035 r. na tory inwestycyjne. Czy na przejściu z V8 na elektryka da się zarobić? Jak bezemisyjny świat wpłynie na rynek aut klasycznych? Czy elektryki mają szanse stać się klasykami? Na takie pytania odpowiada Piotr Życzyński, współwłaściciel magazynu „Classicauto” i założyciel House of Classics.

Serdecznie zapraszam!

Goście:

0'47" Maciej Mazur - o unijnych przepisach

13'04" Jakub Faryś - o chińskim zagrożeniu

27'10" Tomasz Bęben - o producentach części

37'18" Aleksander Rajch - o transporcie ciężkim

47'05" Piotr Życzyński - o tym jak zarobić na transformacji

Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” są dostępne na stronie pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych, m.in. na Spotify i Apple Podcasts.


Źródło:

Rocznik 1975. Absolwent dziennikarstwa na UW. W "Pulsie Biznesu" pracuję od 1998 r. Od początku związany jestem z tematami motoryzacyjnymi i transportowymi. Od 1999 r. prowadzę czwartkową sekcję Transport i logistyka. Zaczynałem od artykułów poświęconych firmom z branży logistycznej i transportowej, by szybko zdać sobie sprawę, że w tematykę tę łatwo da się wpisać moje prywatne zainteresowania - motoryzację. Od 1999 r. regularnie publikuję więc teksty o samochodach. Z zainteresowaniem przyglądam się kierunkom, w których rozwija się rynek. Z nostalgią wspominam minione czasy. Powoli dopada mnie kryzys wieku średniego.

Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (3)

dodaj komentarz
karbinadel
Dlaczego znikły komentarze?
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)

Powiązane: Podcast

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki