REKLAMA

Boeing 737-900ER niebezpieczny? Amerykanie zalecili kontrolę drzwi awaryjnych

2024-01-22 07:33
publikacja
2024-01-22 07:33

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zaleciła w niedzielę wieczorem operatorom samolotów Boeing 737-900ER przeprowadzenie kontroli awaryjnych drzwi środkowych. W związku z niedawnym wypadkiem operatorzy mają się upewnić się, że są one prawidłowo zamocowane.

Boeing 737-900ER niebezpieczny? Amerykanie zalecili kontrolę drzwi awaryjnych
Boeing 737-900ER niebezpieczny? Amerykanie zalecili kontrolę drzwi awaryjnych
fot. nickyhardinguk / / Pixabay

FAA unieruchomiła 6 stycznia 171 samolotów Boeing 737 MAX 9, gdy w powietrzu doszło do wyrwania nieaktywnych drzwi awaryjnych w nowym, używanym tylko przez osiem tygodni odrzutowcu. FAA podkreśliła, jak podał Reuters, że Boeing 737-900ER nie należy do nowszej floty MAX, ale ma taki sam projekt drzwi jak samolot, w którym doszło do wypadku.

Agencja AP wyjaśniła wcześniej, że w samolotach Boeing 737 MAX 9 mogą być montowane drzwi awaryjne w zależności od tego, ile w samolocie jest miejsc. Takie nieaktywne drzwi nazywają się doors plug. Są one przez producenta dezaktywowane i trwale zabezpieczone. W kadłubie widać je tylko na zewnątrz, zaś w środku są niewidoczne, ponieważ zakrywa je plastikowy panel.

Jak podała telewizja w Portland KKGW8 przewoźnicy amerykańscy, jak Alaska Airlines, dla wygody pasażerów, aby było więcej przestrzeni między siedzeniami, nie żądają zamontowania maksymalnej liczby 220 foteli. W samolocie tych linii było w czasie wypadku tylko 171 miejsc pasażerskich, a więc nie było konieczności montowania w środku aktywnych drzwi awaryjnych.

W kabinie samolotu pasażerskiego w trakcie lotu nie da się otworzyć aktywnych drzwi, gdyż ciśnienie jest tam znacznie wyższe niż na zewnątrz. Inaczej z zabudowanymi drzwiami, doors plug. Są one instalowane przez oddzielną firmę Spirit AeroSystems i przymocowane specjalnymi śrubami, aby je na trwałe zabezpieczyć przed otwarciem.

Inżynier Clint Crookshanks z Krajowej Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) poinformował, że nie odnaleziono jeszcze śrub z drzwi samolotu Alaska Airlines, w którym 5 stycznia doszło do wypadku. Wylądował on awaryjnie, ale na szczęście nikt z pasażerów ani członków załogi nie doznał poważnych obrażeń.

Z Nowego Jorku Andrzej Dobrowolski (PAP)

ad/ ap/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
mirek6504
Jeszcze będziemy stać na kolanach przed granicą z Rosją i prosić o Suchoje i Iliuszyny albo będziemy latać na drzwiach od stodoly
samsza
Co to za system, że sprawdza się po zamiast przed.
Zupełnie jak te ciągłe wezwania aut do serwisów, bo coś tam...
System niebezpieczeństwa widoczny od dawna.

Powiązane: Branża lotnicza

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki