REKLAMA
ZAGŁOSUJ

Zysk netto Livechat Software poniżej oczekiwań

2021-08-27 19:38, akt.2021-08-30 10:03
publikacja
2021-08-27 19:38
aktualizacja
2021-08-30 10:03
Zysk netto Livechat Software poniżej oczekiwań
Zysk netto Livechat Software poniżej oczekiwań
/ Livechat

Zysk netto Livechat Software w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/2022 wzrósł rdr o 27,9 proc. do 26,6 mln zł - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się o 4,5 proc. niższy od konsensusu PAP Biznes.

Zysk EBITDA spółki wzrósł rdr o 10,2 proc. do 31 mln zł, ale był gorszy od oczekiwań analityków o 5 proc. Zysk operacyjny poprawił się z kolei rdr o 8,8 proc. do 28,1 mln zł, analitycy oczekiwali 29,8 mln zł.

[Aktualizacja: 10:02] Rynek przyjął wyniki Livechata umiarkowanie negatywnie. Po godzinie poniedziałkowej sesji akcje spółki taniały o 1,5%, osiągając cenę 120 zł.

Przychody spółki wyniosły 48,9 mln zł i były o 17,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego. Grupa podawała szacunki obrotów za I kwartał roku obrotowego 2021/2022 na początku lipca.

W raporcie Livechat Software poinformował, że miesięczne powtarzalne przychody (MRR) na koniec czerwca 2021 r. wyniosły 4,21 mln USD, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w stosunku do stanu na koniec poprzedniego kwartału i o 25,3 proc. rdr.

Średnie przychody od użytkownika (ARPU) flagowego produktu spółki - LiveChatu - w I kwartale obrotowym wzrosły o ponad 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku fiskalnego. Wzrost ARPU drugiego produktu, ChatBot, wyniósł ok. 36 proc. w skali roku.

"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot od października 2019 roku, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat(z 'pay per seat' na 'pay per agent') w styczniu 2020 roku" - napisano.

Na koniec czerwca 2021 r. liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33.358 a ChatBot 2.089, co oznacza wzrost odpowiednio o 7,4 proc. i 54,5 proc. rok do roku. Spółka podała, że w czerwcu 2021 roku dezaktywowano 119 licencji LiveChat w planie abonamentowym opartym na modelu "pay per chat", który nie jest dłużej utrzymywany.

Livechat Software podał w raporcie, że wskaźnik odejść klientów, kształtował się w całym roku finansowym na poziomie powyżej 3 proc. (w ujęciu miesięcznym), a wskaźnik odejść dla powtarzalnych przychodów kształtował się na poziomie istotnie niższym niż 1 proc.

LiveChat Software jest producentem oraz globalnym dostawcą oprogramowania live chat. W portfolio produktów grupy znajdują się także rozwiązania: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk oraz KnowledgeBase (aplikacja do tworzenia własnych baz wiedzy). (PAP Biznes)

jow/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Pożyczka gotówkowa w PKO Banku Polskim RRSO 7,45%

Pożyczka gotówkowa w PKO Banku Polskim RRSO 7,45%

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki