Strata netto LPP w I kw. '18 wyniosła 104,8 mln zł wobec 117 mln zł straty rok wcześniej

Grupa LPP miała w I kwartale 2018 roku 104,8 mln zł straty netto wobec 117 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie.

(materiały dla mediów)

Strata operacyjna wyniosła 117,7 mln zł wobec 109 mln zł straty rok wcześniej.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 712,8 mln zł wobec 620,6 mln zł przed rokiem.

Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1 proc. w porównaniu z 45,6 proc. w I kwartale rok wcześniej.

Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A) wyniósł 14 proc. i był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży.

Przychody grupy LPP wzrosły o 16 proc. rdr, do 1,58 mld zł z 1,36 mld zł w I kwartale 2017 roku.

Grupa szacowała na początku kwietnia, że w I kwartale 2018 roku jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,58 mld zł, zysk brutto na sprzedaży 710 mln zł, koszty SG&A 815 mln zł, strata z działalności operacyjnej 115 mln zł.

LPP podało w raporcie, że w I kwartale 2018 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 728 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 210 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 170 mln zł, w sklepach Mohito 162 mln zł, zaś w salonach Sinsay 142 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) były dodatnie w każdym miesiącu pierwszego kwartału, a w całym pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 9,2 proc.

Spółka podała, że wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w pierwszym kwartale, za wyjątkiem Mohito. LFL były dodatnie w większości krajach (najwyższe na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach).

W I kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała ok. 130,9 mln zł przychodów, co stanowiło 8,3 proc. sprzedaży grupy oraz 9,6 proc. sprzedaży w kraju. Około 64 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

W pierwszym kwartale 2018 roku średniomiesięczna sprzedaż detaliczna grupy na m kw. była wyższa o około 6 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku i wyniosła 521 zł.

Na koniec marca grupa miała 249,7 mln zł środków pieniężnych.

Wydatki inwestycyjne w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł, o 32 proc. więcej rdr ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z IV kwartału 2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów rdr.

Na koniec marca 2018 roku grupa LPP dysponowała 1.728 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 1.000,9 tys. m kw. (wzrost o 9,5 proc. rdr w stosunku do stanu na koniec marca rok wcześniej). (PAP Biznes)

pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 kontt

Pomimo straty eksperci oceniają wyniki za pierwszy kwartał jako dobre. W tej branży na początku roku bardzo często trzeba liczyć się ze stratą. Jak ktoś śledzi spółkę to wie, że co będzie się działo w następnych miesiącach. Dodatkowo pogoda sprzyja do zakupów, wcześniej zrobiło się bardzo ciepło, więc drugi kwartał powinien być bardzo dobry, nawet pomimo zakazu handlu. Wszystko wskazuje na to, że nie ma on niekorzystnego wpływu na sprzedaż LPP.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 norton87

2017 rok I kwartał 117 mln straty, koniec roku jedne z najlepszych wyników spółki w historii. 2018 roku I kwartał 104,8 mln straty, chyba wiem jak skończą ten rok :)

! Odpowiedz
LPP -0,63% 8 720,00
2018-08-17 17:00:00
WIG -1,34% 58 130,92
2018-08-17 17:05:00
WIG20 -1,96% 2 217,74
2018-08-17 17:15:00
WIG30 -1,61% 2 543,28
2018-08-17 17:05:00
MWIG40 0,04% 4 240,04
2018-08-17 17:05:00
DAX -0,22% 12 210,55
2018-08-17 17:35:00
NASDAQ 0,13% 7 816,33
2018-08-17 22:02:00
SP500 0,33% 2 850,13
2018-08-17 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl