Produkcja w Newagu odbywa się w miarę normalnie, nie ma zagrożeń dla realizacji kontraktów (wywiad)

2020-04-15 13:58
publikacja
2020-04-15 13:58

Produkcja w Newagu odbywa się w miarę normalnie, choć spółka musi radzić sobie ze zwiększoną o ok. 10 proc. absencją pracowników. Nie ma zagrożeń dla realizacji kontraktów - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Zbigniew Konieczek.

"Produkcja w zakładzie odbywa się w miarę normalnie, chociaż musimy radzić sobie ze zwiększoną o około 10 proc. absencją pracowników w związku ze zwolnieniami lekarskimi, opieką nad dziećmi, czy urlopami wypoczynkowymi. Zmieniliśmy organizację produkcji, aby zapewnić jej ciągłość. Dotychczas nie mieliśmy żadnego przypadku zachorowania pracownika na koronawirusa, czy objęcia kwarantanną. Tam, gdzie to jest możliwe, realizujemy pracę zdalną, tak jest w przypadku około 200 konstruktorów" - powiedział prezes.

"Dopóki mamy ciągłość dostaw surowców, nie widzę zagrożeń dla realizacji zawartych kontraktów. Obecnie mamy zapewnioną ciągłość ze strony poddostawców do połowy maja. Potem zobaczymy, jak nasi poddostawcy będą się wywiązywali z dostaw" - dodał.

Newag w zakładzie w Nowym Sączu produkuje elektryczne oraz spalinowe lokomotywy i pojazdy pasażerskie, tramwaje oraz pojazdy dla metra.

Pod koniec lutego portfel zamówień Newagu na lata 2020-2021 przekraczał 1,8 mld zł.

Na początku kwietnia spółka podpisała z Szybką Koleją Miejską umowę o wartości 543 mln zł netto na dostawę 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych (ZT) wraz ze świadczeniami dodatkowymi oraz usługami utrzymania przez siedem lat. Dostawy ZT będą wykonywane w 2022 roku zgodnie z uzgodnionym przez strony harmonogramem.

Newag realizuje obecnie duży program inwestycyjny, który przewidziany jest na lata 2019-2021. Koszt modernizacji zakładu ma wynieść od 80,4 mln zł do 104,5 mln zł.

"Rozpoczęte inwestycje, planujemy zakończyć. Mam na myśli centrum logistyczne z magazynem wysokiego składowania, nową linię maszyn do produkcji i naprawy zestawów kołowych oraz tor testowy z napięciem trakcyjnym 25kV. Ze względu na pandemię uruchomienie nowej linii może się trochę opóźnić. Część maszyn jest zainstalowanych, ale część z powodu opóźnień ze strony dostawców czeskich i niemieckich, jeszcze nie dotarła. Linia miała ma być uruchomiona do końca kwietnia, ale ten termin nie zostanie dotrzymany" - powiedział Konieczek.

"Uruchomienie kolejnych inwestycji, czyli centrum utrzymania silników spalinowych, elektrycznych i przekładni, które miały się rozpocząć w drugiej połowie roku, uzależniamy od rozwoju sytuacji. Jeśli inwestycje miałyby wpłynąć na zachwianie płynności finansowej spółki, to je odłożymy w czasie" - dodał.

Prezes informował wcześniej, że budżet projektu centrum utrzymania silników spalinowych, elektrycznych i przekładni ma wynieść min. 12 mln zł.

Newag uruchomił w styczniu 2020 roku produkcję nadwozi do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych w nowej, wybudowanej kosztem 22 mln zł hali.

Obecnie Newag zatrudnia 1.650 osób.

Prezes zaznaczył w środę, że spółka nie planuje w najbliższym czasie żadnych redukcji zatrudnienia.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Firmy mogą zapłacić nawet 1 mln PLN kary

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki