REKLAMA

Parkujesz SUV-a w Paryżu? Zapłacisz razy trzy. Tego chce mer stolicy Francji

2023-12-08 14:51
publikacja
2023-12-08 14:51

Czy opłaty za parkowanie SUV-ów w stolicy Francji wzrosną? O podwyższeniu opłat mają na początku 2024 roku zdecydować sami mieszkańcy, jednak mer Paryża Anne Hidalgo chce wprowadzenia trzykrotnie wyższych cen niż obowiązujące obecnie.

Parkujesz SUV-a w Paryżu? Zapłacisz razy trzy. Tego chce mer stolicy Francji
Parkujesz SUV-a w Paryżu? Zapłacisz razy trzy. Tego chce mer stolicy Francji
fot. Hadrian / / Shutterstock

Na początku lutego Paryżanie zagłosują w referendum „nad bardzo znaczącym wzrostem opłat za parkowanie dla SUV-ów” – poinformowało merostwo w listopadzie. Miasto proponuje potrojenie opłat parkingowych dla wysokich i ciężkich samochodów.

W przypadku przegłosowania podwyższenia opłat parkingowych kierowcy SUV-ów będą musieli płacić stawkę godzinową w wysokości 18 euro w dzielnicach centralnych i 12 euro w pozostałych – pisze „Le Figaro”. „Według Hidalgo podwyżki stawek mogłyby przynieść miastu dodatkowe dochody w wysokości 35 mln euro” – dodaje dziennik.

Urzędnicy merostwa mówią, że wyższe opłaty mają na celu walkę z zanieczyszczeniem powietrza, ale także powinny poprawić bezpieczeństwo, ponieważ „im większy samochód, tym większe ryzyko wypadku, szczególnie dla dzieci”. „Trzecim powodem jest lepsze dzielenie się przestrzenią publiczną, która nie jest darmowa” – twierdzi merostwo.

Każdego dnia pobieranych jest około 70 tys. biletów parkingowych w stolicy, z czego 7 tys. dotyczy SUV-ów – podaje „Le Figaro”.

Jeśli wyniki lutowego referendum okażą się zgodne z życzeniem merostwa, podwyższenie opłat zostanie wdrożone od marca.

„Paryż nie będzie jednak pierwszym miastem, które podejmie zdecydowane kroki przeciwko SUV-om. W Lyonie, mieście zarządzanym przez ekologa Gregory'ego Douceta, mieszkańcy już głosowali za wprowadzeniem takich ograniczeń” – przypomina dziennik. (PAP)

mrf/ mms/

Źródło:PAP
Tematy
Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Komentarze (11)

dodaj komentarz
jas2
Wielkie miasta zaczną się szybciej wyludniać. Zwłaszcza z bogatych. Biedota zostanie.
katzpodola
tam tez mają swojego Trzaskowskiego? Motłoch wybiera pana takiego na jakiego sobie zasłużył.
bgiem
Już wkrótce: "Parkujesz samochod w Paryżu, którego suma cyfr na tablicy rejestracyjnej podniesiona do potegi jest parzysta? Zapłacisz podwójnie."
arzab
Może jeszcze ( wzorem pazernej bandy z Katowic ) potroić opłaty parkingowe dla osób spoza Paryża
jan-kowalski
"Miasto proponuje potrojenie opłat parkingowych dla wysokich i ciężkich samochodów."

Przy takich założeniach, rozumiem, że najwięcej powinni płacić kierowcy suv-ów elektrycznych, potem pozostałych elektryków, a dopiero dalej zwykłych suv-ów?
Tym bardziej, że to elektryki - co potwierdzili już Brytyjczycy w badaniach
"Miasto proponuje potrojenie opłat parkingowych dla wysokich i ciężkich samochodów."

Przy takich założeniach, rozumiem, że najwięcej powinni płacić kierowcy suv-ów elektrycznych, potem pozostałych elektryków, a dopiero dalej zwykłych suv-ów?
Tym bardziej, że to elektryki - co potwierdzili już Brytyjczycy w badaniach - ze względu na swoją masę (dużą wyższą niż tradycyjne samochody spalinowe) - nawet kilkukrotnie bardziej niszczą nawierzchnie, po których się poruszają. Na razie płacą za to właściciele aut spalinowych (w podatku zaszytym w cenie benzyny/ropy), ale jak ilość elektryków osiągnie masę krytyczną również ich użytkownicy zaczną płacić za utrzymanie dróg, a nie tylko brać dotacje na zakup (które równolegle pewnie się skończą). I wtedy dopiero będzie można w miarę obiektywnie porównać opłacalność tego wynalazku - przy wzrastających dodatkowo cenach prądu (im więcej będzie wiatraków i fotowoltaiki, tym będą one coraz wyższe, nie ma się co łudzić - system źródeł prądu będzie w coraz wyższym stopniu zdublowany i składać z elektrowni "zielonych" i konwencjonalnych, które będzie trzeba stale utrzymywać w ruchu na wypadek, gdy te pierwsze nie będą w stanie produkować; a do tego dochodzi jeszcze potężna rozbudowa sieci przesyłowych, celem dostosowania do zwiększonego zapotrzebowania na prąd, szacowana w skali całej UE na kilkaset mld ojro; przy założeniu, że docelowo w ruchu będzie porównywalna liczba samochodów elektrycznych co obecnie spalinowych). Będzie bolało!
gronostaj
Za kilka lat baterie będą o wiele lżejsze i pojemniejsze. W tym momencie benzynowe silniki nie będa się miały czym obronić.
carlito1
Spoko spoko dzisiaj SUVy jutro auta dłuższe jak 4.8m po jutrze w kolorze czerwonym
stain
Poza kolorem czerwonym, reszta ma jakiś sens. Zajmujesz więcej miejsca albo bardziej smrodzisz - płacisz więcej. Nie wiem czy razy 3, ale w sumie logiczne.
carlito1 odpowiada stain
Dodge RAM nie jest SUVem.... i nie ma problemu
p543
U nas okazałoby się że Trzaskowski też musiałby więcej płacić a przecież tu chodzi o pozbycie się biedoty i klasy średniej.

Powiązane: Francja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki