REKLAMA

Mex Polska poszukuje nowych lokalizacji do budowy kolejnych lokali gastronomicznych

2022-11-30 15:18
publikacja
2022-11-30 15:18

Działająca w branży gastronomicznej grupa Mex Polska, poszukuje nowych lokalizacji do budowy kolejnych lokali - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Na koniec 2022 r. grupa planuje otwarcie drugiego lokalu gastronomicznego w ramach konceptu Chicas&Gorillas. Całkowita liczba lokali wszystkich sieci grupy wyniesie wówczas 44.

Mex Polska poszukuje nowych lokalizacji do budowy kolejnych lokali gastronomicznych
Mex Polska poszukuje nowych lokalizacji do budowy kolejnych lokali gastronomicznych
fot. Krystian Maj / / FORUM

Jak wskazali przedstawiciele grupy, jednym z głównych celów Mex Polska na czwarty kwartał 2022 r. jest poszukiwanie nowych lokalizacji, w których grupa będzie mogła wybudować kolejne lokale gastronomiczne w ramach posiadanych konceptów.

Jak podano, w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. otworzono łącznie 7 lokali gastronomicznych. Na koniec 2022 r. grupa planuje otwarcie drugiego lokalu w ramach konceptu Chicas&Gorillas. Całkowita liczba lokali wszystkich sieci grupy wyniesie wówczas 44 lokale.

„Wybudowaliśmy trzy lokale ze środków własnych za kwotę 2,2 mln zł. Podjęliśmy decyzję, że lokale będziemy budować ze środków własnych” – powiedział członek zarządu, Dariusz Kowalik.

Według Kowalewskiego, wyzwaniem dla spółki będą rosnące ceny surowców i czynszów.

"W pierwszym kwartale 2023 r. czeka nas wzrost płacy minimalnej. Oszacowaliśmy wszystkie bodźce, które od nowego roku spadną na naszą branżę. Mamy do czynienia nie tylko ze wzrostem wynagrodzeń, ale też po raz pierwszy od wielu lat ze wzrostem czynszów o dwucyfrowy wskaźnik inflacyjny, co ma wpływ na nasze wyniki. Mamy do czynienia również z inflacją, która w dużej części dotyczy surowców, które przetwarzamy na nasze dania, a także z wysokimi cenami za prąd i gaz. Wprowadziliśmy plan reakcyjny na te elementy, reagujemy na to od 2 miesięcy" - powiedział prezes zarządu, Paweł Kowalewski.

Zapowiedział kontynuowanie działań nakierowanych na obniżenie kosztów pracy, jak elastyczny czas pracy czy zatrudnianie studentów.

Dodał, że sposobem na radzenie sobie z rosnącymi cenami jest w praktyce – poza rozmowami z dostawcami – podwyżka cen sprzedaży (kosztu dania).

"Oczywiście wzrosty wynagrodzeń w Polsce w dużej mierze nam pomagają, nie widzimy reakcji na zwiększające się ceny naszych dań. Z racji tego, że w tym czasie cały rynek reaguje w ten sam sposób na to, co się dzieje, to my nadal jesteśmy w tej grupie/ofercie średnio-taniej - mimo, że jest drożej niż było kilka lat temu" - powiedział.

Prezes wskazał, że grupa bardzo mocno analizuje wzrosty cen dań, zastanawiając się nad poszczególnymi lokalizacjami, w których będzie te podwyżki wprowadzać.

Prezes pytany o ewentualne rundy finansowania, powiedział, że przedstawiciele grupy rozmawiali o finansowaniu poszczególnych inwestycji z bankami i banki są do tego gotowe.

"Doszliśmy jednak do wniosku, że nie jest to dla nas w tej chwili niezbędne z racji tego, że mamy określoną ilość przychodu, którą przeznaczamy w dużej części na rozwój" - powiedział.

Przychody netto grupy w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. wyniosły prawie 60,7 mln zł, w porównaniu do ponad 30,8 mln zł z analogicznego okresu roku poprzedniego (wzrost o 96,5 proc.). Wzrost ten spowodowany był przede wszystkim stanem epidemii wyprowadzonym na terenie RP w 2021 r. i tym samym zamknięciem lokali gastronomicznych do 15 maja ubiegłego roku (co w 2022 r. nie miało miejsca).

Zysk na sprzedaży po trzech kwartałach wyniósł ponad 3,4 mln zł, natomiast po trzech kwartałach 2021 r. wystąpiła strata na sprzedaży w kwocie (-)0,46 mln zł.

Na koniec trzeciego kwartału 2022 r. stan środków pieniężnych wynosi 8.253 tys. zł. W stosunku do początku roku zwiększyły się o 760 tys. zł.

W skład grupy kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 43 lokalami gastronomicznymi. Model biznesowy grupy zakłada równoległy rozwój sieci własnych, jak i franczyzowych placówek. Grupa obecnie rozwija kilka marek gastronomicznych: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki I Piwa. Najnowszym konceptem jest Chicas&Gorillas.

Od 2012 roku spółka Mex Polska SA jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. (PAP Biznes)

alk/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Ranking najtańszych kont firmowych

Ranking najtańszych kont firmowych

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki