REKLAMA

LiveChat pracuje nad zmianą cenników dla obecnych klientów; w przyszłości zmiany cen mogą być częstsze

2022-10-04 12:24
publikacja
2022-10-04 12:24

LiveChat Software po zmianie cenników dla nowych klientów pod koniec sierpnia, obecnie pracuje nad zmianą cen dla obecnej bazy klientów i będzie to realizować w trakcie tego kwartału - poinformowali przedstawiciele spółki podczas konferencji. Ocenili, że w przyszłości zmiany cen mogą następować częściej niż dotychczas.

LiveChat pracuje nad zmianą cenników dla obecnych klientów; w przyszłości zmiany cen mogą być częstsze
LiveChat pracuje nad zmianą cenników dla obecnych klientów; w przyszłości zmiany cen mogą być częstsze
fot. Marek Wiśniewski / / Puls Biznesu

"Jesteśmy w trakcie komunikacji zmiany cen dla obecnej bazy klientów i będziemy w trakcie tego kwartału to realizować" – powiedział Marcin Droba, szef działu IR spółki.

"Komunikujemy się z klientami (...). Chcemy, by dowiedzieli się tego od nas. (...) Nie powinno to wyjść poza ten kwartał" - dodał.

Przypomniał, że pod koniec sierpnia spółka wprowadziła pierwsze od dziewięciu lat podwyżki cen produktów. Skala podwyżek dla obecnych klientów ma być taka sama jak dla nowych - będzie to "dorównanie" do cen, które zostały wprowadzone.

Droba ocenił, że pełny efekt zmian cen będzie dopiero widoczny w kolejnych kwartałach.

Pytany, czy zmiana cen przełoży się na skokowy wzrost ARPU, ocenił że zależy to m.in. od tego, jaka liczba klientów wykorzysta ofertę płatności rocznej po starej cenie.

"A wiemy, że zainteresowanie jest. To też zależy od tego, jak będzie wyglądała akceptacja cen w różnych grupach klientów. Na pewno spodziewamy się pozytywnego efektu na ARPU, to oczywiste" - powiedział szef działu IR.

"Będziemy jednak częściej zmieniać ceny, niż raz na dziewięć lat. (...) Możemy powiedzieć, że będziemy na ceny patrzyli w przyszłości i na pewno zmiany będą następowały częściej" - powiedziała Łucja Kaseja z działu relacji inwestorskich LiveChat Software.

Na koniec września 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 121,2 USD wobec 120,5 USD na koniec czerwca 2022 r. i 121 USD przed rokiem.

ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 110,4 USD na koniec września 2022 wobec 102,5 USD na koniec poprzedniego kwartału i 97,1 USD przed rokiem.

Na koniec II kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.114, a ChatBot 2.637.

"Za nami są dwa kwartały, gdzie rośliśmy przy prawie płaskim ARPU dzięki dużej liczbie nowych klientów. Wydaje się, że rozsądne jest oczekiwanie, że przed nami jest okres, w którym wzrost powinien być efektem wzrostu ARPU" – powiedział Marcin Droba.

"Klientów na nowym cenniku jest relatywnie mało w tej chwili, więc na pewno jest przestrzeń, by podnosić ARPU wynikające ze zmian w cennikach” – powiedziała Łucja Kaseja.

Jak powiedział Droba, spółka pracuje nad nowymi produktami i jest szansa, że jeszcze w tym roku o jednym z nich poinformuje.

"Rozmawiamy o nowych kanałach akwizycji klientów – myślę, że już w tym kwartale poinformujemy o ciekawym partnerstwie i nowej integracji” – dodał. (PAP Biznes)

doa/ gor/

Tematy
BLACK WEEK na Pracuj.pl! - 40% na wszystko. Dodaj ogłoszenie, znajdź pracownika!

BLACK WEEK na Pracuj.pl! - 40% na wszystko. Dodaj ogłoszenie, znajdź pracownika!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki