Karty zbliżeniowe mają usprawnić ruch na bramkach autostrady Katowice-Kraków

Od poniedziałku za przejazd płatnym odcinkiem autostrady A4 między Katowicami a Krakowem można zapłacić kartami zbliżeniowymi, które zastąpiły dotychczasowe abonamenty. To rozwiązanie, adresowane do kierowców regularnie korzystających z tej drogi, ma usprawnić ruch na bramkach poboru opłat.

(fot. Michal Kazmierczak / FORUM)

To najszybsza i najwygodniejsza z dotychczasowych form płatności proponowanych przez zarządzającą autostradą spółkę Stalexport Autostrada Małopolska (SAM) podali w poniedziałek jej przedstawiciele.

Ruch na autostradzie A4 Katowice-Kraków stale rośnie - co minutę przez bramki przejeżdża kilkadziesiąt pojazdów. W okresach wzmożonego ruchu tworzą się korki, mimo realizowanego od kilku lat przez zarządcę drogi projektu zwiększania przepustowości placów poboru opłat.

Uruchomienie płatności kartą zbliżeniową, pod nazwą KartA4, to ostatni etap tego przedsięwzięcia, służącego usprawnieniu poboru opłat.

Na przestrzeni ostatnich lat poszerzyliśmy oba place poboru opłat o cztery dodatkowe pasy ruchu i stanowiska do obsługi pojazdów, po dwa w kierunku Katowic i Krakowa. Wymieniliśmy urządzenia poboru opłat, co pozwoliło na wprowadzenie szybszych i wygodniejszych metod dokonywania płatności, przy użyciu kart bankowych, flotowych, paliwowych, aż wreszcie karty zbliżeniowej - wyliczał rzecznik spółki SAM Rafał Czechowski.

Dodatkowo, w każdym kierunku na skrajnym lewym pasie ruchu pojawiły się stanowiska samoobsługowe, gdzie można płacić samodzielnie wszystkimi kartami, również zbliżeniową.

Klienci mogą rejestrować się i kupować nowe karty w sklepie internetowym lub w punktach obsługi klienta w Mysłowicach i w Balicach. Uprawnienia do przejazdów autostradą zapisywane będą na koncie klienta w postaci impulsów przypisanych do karty. Impulsy, sprzedawane w pakietach, można będzie w dowolnym momencie dokupić, czyli doładować daną kartę, poprzez stronę internetową.

Kierowcy będą mogli również samodzielnie zablokować kartę w przypadku jej zagubienia lub kradzieży.

Od kiedy uruchomiliśmy możliwość rozliczania się za przejazd koncesyjnym odcinkiem A4 przy użyciu kart flotowych i paliwowych zauważamy, że forma ta cieszy się coraz większą popularnością zauważył Czechowski. Jego zdaniem wprowadzenie karty zbliżeniowej to kolejny krok, odpowiadający oczekiwaniom kierowców.(PAP)

mab/ par/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 11 ~PF1985

Wąsacz i cała reszta Stalexportu - wasz czas już jest policzony. Niedługo się wam dobiorą do tej 'tajnej' umowy koncesyjnej na użytkowanie A4 Kraków-Katowice i prawda ukrywana przez lata wyjdzie na jaw. Bekniecie za te miliony godzin ludzi zmarnowane na waszych bramkach na A4 i miliony hektolitrów paliwa zmarnowane w niepotrzebnych korkach. Jesteście wrzodem pasożytującym na tym narodzie, ale już niebawem będziecie spędzać święta w kryminale.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 2 ~klaudia

jakoś tego nie widzę, ale dobra ;) kombinują już od dłuższego czasu jak to ogarnąć i nic. chociaż karty zbliżeniowe wygodne. sama używam takiej i sobie chwalę. a że jest to też karta z wyświetlaczem i widzę na bieżąco jaki mam stan konta, to tym bardziej cieszy mnie jej funkcjonalność. konto getin up to był jednak dobry pomysł.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 4 ~Dżejms

Dziki Klaudia. Po ile wpis?

! Odpowiedz
0 3 ~Dżejms

W większości krajów wystarczają takie tanie nalepki ale u nas musi kupę kasy zarobić niemiecka firma. To kolejny (po braku kontroli kapitału zagranicznego) dowód że były (mam nadzieję na zmiany) rządy okupacyjne.

! Odpowiedz
0 4 ~azaz

A ja w dalszym ciągu czekam na obiecane "odtajnienie" umowy ze Stalexportem ! A może "nowa" władza zapomni o obietnicach tak jak poprzednia i tak jak poprzednicy będzie "rżnąć głupa" ?

! Odpowiedz
0 7 ~Dżejms

Jak w ogóle może państwo robić tajną umowę z prywatną firmą za nasze pieniądze? Kto to podpisał?

! Odpowiedz
0 11 ~PF1985 odpowiada ~Dżejms

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę nazwisko Emil Wąsacz. Od 1997 r. do sierpnia 2000 r. sprawował urząd Ministra Skarbu Państwa w rządzie Jerzego Buzka odpowiadając m.in. za prywatyzację Stalexportu i podpisanie w 1997 r. umowy koncesyjnej ze Stalexportem na wyłączne użytkowanie i pobieranie opłat na odcinku A4 Kraków- Katowice na 30 lat (do 2027 r.).

Natomiast od października 2000 r. pełni funkcję prezesa zarządu, a także Dyrektora Generalnego Stalexport Autostrady SA. :-)

Czyli najpierw był ministrem który dał Stalexportowi ten odcinek autostrady, a zaraz potem odszedł z rządu i został prezesem Stalexportu :-)

Jak widać - jak się chce to się da. Uczciwością i ciężką pracą ludzie się bogacą.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 4 ~Dżejms odpowiada ~PF1985

Dziękuję. Buzek też doświadczył wdzięczności zleceniodawcy. Wiernie wykonujesz - dobrze żyjesz.

! Odpowiedz
0 3 ~TG

Wczoraj jechałem i korzystałem z tego " udogodnienia" kolejka może i krótsza do bramki z kartą ale sam czas obsługi jest 2x dłuższy niż u Pana w budce....

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne